جزیره مجسمه ها تخیل آمیز بهشت زمین شناسی

جزیره مجسمه ها تخیل آمیز بهشت زمین شناسی ناصربهزادفر- دره مجسمه‌ها در جزیره هرمز و در استان هرمزگان قرار دارد. علت نام‌گذاری این جاذبه گردشگری به دره مجسمه آن است که با کمی پیاده‌روی به سمت ساحل، شاهد سنگ‌هایی در اشکال مختلف می‌شویم. با کمی قدرت تخیل هر کدام از این اشکال را می‌توان شبیه […]

جزیره مجسمه ها تخیل آمیز بهشت زمین شناسی

ناصربهزادفر- دره مجسمه‌ها در جزیره هرمز و در استان هرمزگان قرار دارد.

علت نام‌گذاری این جاذبه گردشگری به دره مجسمه آن است که با کمی پیاده‌روی به سمت ساحل، شاهد سنگ‌هایی در اشکال مختلف می‌شویم. با کمی قدرت تخیل هر کدام از این اشکال را می‌توان شبیه به حیوانی تصور کرد. به‌طور مثال بعضی از سنگ‌‌‌‌‌ها شبیه سر گوسفند دیگر مرغ یا خروس یا حتی شبیه اژد‌‌‌‌‌ها است.

از شکل سنگ‌‌‌‌‌‌ها می‌توان دریافت که در طول هزاران سال که جزیره هرمز به تدریج از آب بیرون آمده، روند فرسایش روی آنها نقش و نگار زده است.

طبق بررسی‌های پژوهشگران زمین‌شناسی، عمر زمین‌شناسی این جزیره به ۶۰۰ میلیون سال قبل می‌رسد و عمر بیرونی آمدن آن از آب به چیزی حدود ۵۰هزار سال برآورد شده است.

جزیره هرمز در میان زمین‌شناسان به علت این که از انواع خاک‌های مختلف تشکیل شده و تنوع بالایی دارد به بهشت زمین‌شناسی مشهور شده است. این جزیره شامل تپه و کوه‌های آتشفشانی و نمکی است بلند‌‌‌‌‌ترین نقطه آن ۲۱۰ متر ارتفاع دارد، اطراف آن را جلگه‌های پست و همواری پوشانده‌ است

علاوه بر دره‌های مرتفع با مجسمه‌های تخیلی، دیگر نکته جالب توجه سکوتی رویایی است که در این ساحل با ماسه‌های نقره‌ای رنگ حکم‌فرماست.

با گذر از میان سنگ‌های بزرگ و با تحمل کمی سختی، به پرتگاه عمیقی خواهیم رسید که در حدود۴۰ متر بالاتر از سطح دریا است و یکی از زیبا‌‌‌‌‌ترین مناظر خلیج‌فارس در انتظار ما است.

تمام مسیر دره با شن‌های بلورین پر شده است. هیچ تابلوی راهنمایی وجود ندارد.

مسیر دسترسی

 

از طریق بندر عباس می‌توان به جزیره هرمز رسید. با استفاده از اطلاعات محلی به دره مجسمه‌ها خواهیم رسید.