تولید میدان سلمان روزانه ۶ هزار و ۵۰۰ بشکه قد می‌کشد

تولید میدان سلمان روزانه ۶ هزار و ۵۰۰ بشکه قد می‌کشد هزینه ۵۰ میلیون یورویی برای ساخت سکوی سرچاهی S۱ سکوی سرچاهی S۱ میدان سلمان با بهره‌مندی از توان داخلی ساخته و در یارد خرمشهر بارگیری شد تا با نصب و راه‌اندازی آن طی هفته‌های آتی، ظرفیت تولید نفت این میدان مشترک افزایش یابد. به […]

تولید میدان سلمان روزانه ۶ هزار و ۵۰۰ بشکه قد می‌کشد

هزینه ۵۰ میلیون یورویی برای ساخت سکوی سرچاهی S۱

سکوی سرچاهی S۱ میدان سلمان با بهره‌مندی از توان داخلی ساخته و در یارد خرمشهر بارگیری شد تا با نصب و راه‌اندازی آن طی هفته‌های آتی، ظرفیت تولید نفت این میدان مشترک افزایش یابد.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از وزارت نفت، سکوی سرچاهی S۱ میدان سلمان که با بهره‌مندی از توان سازندگان ایرانی و تحت نظارت شرکت نفت فلات قاره ایران ساخته شده است، شامگاه دوشنبه (۲۳ دی‌ماه) در یارد خرمشهر بارگیری شد.

علی آهوچهر، سرپرست مهندسی و ساختمان شرکت نفت فلات قاره ایران درباره روند ساخت و تکمیل سکوی سرچاهی S۱ میدان سلمان اظهار کرد: این سکو که شش شیار دارد و برای حفاری شش حلقه چاه ساخته شده است در بخش نفتی میدان مشترک سلمان نصب خواهد شد.

وی با بیان اینکه با ساخت این سکو ظرفیت تولید نفت در میدان سلمان افزایش خواهد یافت، افزود: پایه سکوی S۱ میدان سلمان در سال ۹۵ نصب شده که به این منظور حفاری چهار حلقه چاه به پایان رسیده است و پیش‌بینی می‌شود با بهره‌مندی از روش فرازآوری گاز، ظرفیت تولید نفت این میدان حدود شش تا شش هزار و ۵۰۰ بشکه در روز افزایش یابد.

سرپرست مهندسی و ساختمان شرکت نفت فلات قاره ایران به تأمین تجهیزات و تأسیسات به‌کارگرفته شده در این سکو اشاره و عنوان کرد: این سکو کاملاً ایرانی است و بخش عمده‌ای از کالاهای آن از سوی سازندگان داخلی تأمین شده است.

این مقام مسؤول با بیان اینکه برای ساخت این سکو رقمی‌بالغ بر ۵۰ میلیون یورو هزینه شده است، بر به‌کارگیری نیروهای بومی‌منطقه برای ساخت و تجهیز این سکو اشاره کرد و افزود: از ویژگی‌های برجسته این سکو این است که با تسهیلات و امکانات روزآمد ساخته شده و همکاران ما می‌توانند از طریق سیستم‌های ارتباطی سکوی اصلی به سکوی S۱ متصل شوند و از همان سکوی اصلی، کنترل سکو را در دست بگیرند.

میدان مشترک سلمان در جنوب جزیره لاوان واقع شده و تأسیسات نفتی عظیمی‌را در خلیج‌فارس در اختیار دارد.