حجم معاملات آتی سکه۸۴ درصد رشد کرد

حجم معاملات آتی سکه۸۴ درصد رشد کرد این روز‌‌ها معاملات آتی سکه در شرایطی دنبال می‌شود که سررسید دی ماه امسال جای خود را به قرارداد تحویل آبان سال ۹۶ داده است؛ همچنین روز گذشته نیز در آماری قابل قبول ۴۰هزار و ۸۹۲ قرارداد آتی سکه در بورس کالا منعقد شد. به گزارش «پایگاه خبری […]

حجم معاملات آتی سکه۸۴ درصد رشد کرد

این روز‌‌ها معاملات آتی سکه در شرایطی دنبال می‌شود که سررسید دی ماه امسال جای خود را به قرارداد تحویل آبان سال ۹۶ داده است؛ همچنین روز گذشته نیز در آماری قابل قبول ۴۰هزار و ۸۹۲ قرارداد آتی سکه در بورس کالا منعقد شد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، حجم معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران طی روز گذشته به ۴۰هزار و ۸۹۲ قرارداد و ارزش آن به ۵ هزار و ۵۴۴ میلیارد ریال رسید که نسبت به معاملات پنجشنبه گذشته رشد ۸۴ درصدی را تجربه کرد، چرا که طی این روز حجم معاملات سکه به ۲۲ هزار و ۲۱۲ قرارداد رسیده بود.

اولین روز از آخرین هفته دی ماه، روز کاهشی برای بازار ارز بود، به‌طوری که دلار ۲۵ تومان از ارزش خود را از دست داد و با فاصله‌گیری از مرز ۴ هزار تومانی به قیمت ۳ هزار و ۹۶۰ تومان رسید. همچنین از آنجا که بهای اونس در پایان معاملات روز جمعه نوسانات رو به پایینی را تجربه کرده بود بر همین اساس بهای سکه در بازار نقدی با کاهش قیمت مواجه شد که به تبع آن، نرخ سکه در بازار آتی نیز افت بیش از یک درصدی را تجربه کرد.

خدا حافظی سررسید دی ماه

معاملات آتی سکه بورس کالای ایران همچنین در اولین روز هفته مجدد با ۵ سر رسید کار خود را آغاز کرد، به‌طوری که سر رسید دی ماه سال جاری با سایر سر رسید‌‌ها خدا حافظی کرد و سررسید آبان ۹۶ به عنوان آخرین سر رسید بازار آتی روی تابلوی معاملات به ثبت رسید.

همچنین سررسید شهریور ماه سال آینده با نرخ یک میلیون و ۳۳۷ هزار تومان معامله و کاهش ۱٫۰۶درصدی را تجربه کرد و در پایان نیز سررسید آبان سال ۹۶ با قیمت یک میلیون و ۳۰۸ هزار تومان معامله شد و افت ۰٫۰۵ درصدی را به ثبت رساند.

ادامه درخشش طلا در بازارهای بین‌المللی

همچنین تازه‌‌‌ترین نظرسنجی کیتکو نشان می‌دهد که کارشناسان اقتصادی و سرمایه‌گذاران بین‌المللی بر این باورند که قیمت طلا در هفته آینده نیز به روند صعودی خود ادامه خواهد داد و همچنان خواهد درخشید.

در حالی که قیمت طلا طی روزهای گذشته روندی صعودی داشته، تازه‌‌‌ترین نظرسنجی از کارشناسان اقتصادی و سرمایه‌گذاران بین‌المللی نشان می‌دهد که قیمت طلا به روند درخشش خود ادامه خواهد داد.

بر اساس این گزارش به نظر می‌رسد نگرانی‌های سیاسی ناشی از به قدرت رسیدن ترامپ در آمریکا تأثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا خواهد داشت.

در نظرسنجی این هفته ۱۸ کارشناس ارشد اقتصادی شرکت کرده‌اند که از این تعداد ۱۱ نفر معادل ۶۱ درصد به افزایش قیمت طلا رأی داده‌اند، ۶ نفر معادل ۳۳ درصد نیز پیش‌بینی کردند قیمت طلا در این مدت کاهش خواهد یافت و یک نفر نیز اعلام کرده است که قیمت طلا تغییر چندانی نخواهد یافت.

در نظرسنجی آنلاین کیتکو نیوز هم ۴۹۵ نفر شرکت کرده‌اند که ۳۳۳ نفر معادل ۶۷ درصد پیش‌بینی کرده‌اند که روند صعودی قیمت طلا در روزهای آینده نیز ادامه می‌یابد ۱۱۷ نفر معادل ۲۴ درصد نیز تأکید کردند قیمت طلا در این مدت با کاهش روبه‌رو می‌شود و ۴۵ نفر معادل ۹ درصد نیز پیش‌بینی کردند قیمت طلا تغییر چندانی نخواهد داشت.