فلز زرد از بالا‌ترین سطح در ۵ ماه اخیر فاصله گرفت

فلز زرد از بالا‌ترین سطح در ۵ ماه اخیر فاصله گرفت قیمت طلا در پایان مبادلات دیروز با افزایش نسبی روبه‌رو شده ولی از بالا‌ترین سطح خود در ۵ ماه گذشته فاصله گرفته است. به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، تقویت ارزش دلار آمریکا و افزایش شاخص سهام پس از حملات موشکی آمریکا به […]

فلز زرد از بالا‌ترین سطح در ۵ ماه اخیر فاصله گرفت

قیمت طلا در پایان مبادلات دیروز با افزایش نسبی روبه‌رو شده ولی از بالا‌ترین سطح خود در ۵ ماه گذشته فاصله گرفته است.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، تقویت ارزش دلار آمریکا و افزایش شاخص سهام پس از حملات موشکی آمریکا به سوریه تأثیر زیادی بر نوسانات قیمت جهانی طلا داشته است.

براساس این گزارش انتشار آمارهای ناامیدکننده اشتغال آمریکا در ماه مارس تأثیر زیادی بر افزایش نسبی قیمت طلا در پایان مبادلات روز جمعه داشته است. وزارت کار آمریکا اعلام کرد که اقتصاد این کشور طی ماه گذشته تنها ۹۸ هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است که این بد‌ترین عملکرد در ۱۰ ماه اخیر به شمار می‌رود.

قیمت هر اونس طلا در پایان مبادلات با ۴ دلار افزایش به ۱۲۵۷ دلار رسیده است. قیمت طلا در هفته‌ای که گذشت با رشد ۰٫۵ درصدی روبه‌رو شده است. قیمت هر اونس نقره نیز با ۹٫۵ سنت کاهش به ۱۸٫۱۵ دلار رسیده است. قیمت نقره در هفته‌ای که گذشت کاهش ۰٫۵ درصدی را ثبت کرده است.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد، دو ناو آمریکایی از شرق دریای مدیترانه یک پایگاه هوایی در غرب سوریه را هدف ۵۹ فروند موشک کروز قرارداده است. طبق ادعای آمریکا، حمله شیمیایی در استان ادلب از این پایگاه انجام شده بود.

پیتر هاگ تحلیلگر ارشد اقتصادی کیتکو در این باره تأکیدکرد: بعید به نظر می‌رسد که آمریکا در شرایط کنونی بخواهد حملات بیش‌تری را علیه سوریه انجام دهد ولی این حملات موجب تشدید تنش در روابط واشنگتن و مسکو خواهد شد و شاید هشداری برای سایر دشمنان آمریکا از جمله کره‌شمالی باشد.

نرخ بیکاری آمریکا نیز طی ماه مارس به ۴٫۵ درصد رسیده است. کاهش نرخ بیکاری آمریکا به علت خروج تعداد زیادی از افراد جویای شغل از بازار کار بوده است. تقویت ارزش دلار آمریکا نیز فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کرده است.