شاخص کل بورس تهران با افزایش ۳۶ واحدی به رقم ۸۷ هزار و ۹۰۵ واحد رسید

شاخص کل بورس تهران با افزایش ۳۶ واحدی به رقم ۸۷ هزار و ۹۰۵ واحد رسید معامله‌گران بورس تهران دیروز در حالی شاهد معاملاتی متعادل در اغلب نمادهای معاملاتی بودند که همزمان با انتشار گزارش‌های با اهمیت عملکردی ۶ ماهه شرکت‌ها شاهد پیشرو شدن گروه خودرویی‌‌ها به رهبری ایران خودرو بود. به گزارش فارس، شاخص […]

شاخص کل بورس تهران با افزایش ۳۶ واحدی به رقم ۸۷ هزار و ۹۰۵ واحد رسید

معامله‌گران بورس تهران دیروز در حالی شاهد معاملاتی متعادل در اغلب نمادهای معاملاتی بودند که همزمان با انتشار گزارش‌های با اهمیت عملکردی ۶ ماهه شرکت‌ها شاهد پیشرو شدن گروه خودرویی‌‌ها به رهبری ایران خودرو بود.

به گزارش فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات این روز با افزایش ۳۶ واحدی روی رقم ۸۷ هزار و ۹۰۵ واحد ایستاد.

شاخص کل هم‌وزن اما با افزایش ۵۴ واحدی عدد ۱۷ هزار و ۶۱۶ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش ۱۰۸ واحدی به رقم ۹۴ هزار و ۷۹۰ واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما در حالی با کاهش ۳۰ واحدی به رقم ۶۱ هزار و ۴۹۰ واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش ۳۷۳ واحدی عدد ۱۹۲ هزار و ۲۲۰ واحد را به نمایش گذاشت.

براساس این گزارش، معاملات سهام در نماد ایران خودرو با ۴۵ واحد، هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس با ۳۸ واحد و گروه مپنا با ۱۹ واحد افزایش بیش‌ترین تأثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های پالایش نفت اصفهان با ۳۴ واحد، پالایش نفت بندرعباس و ملی صنایع مس ایران هر یک تا ۳۳ واحد و پالایش نفت تهران با ۲۱ واحد کاهش بیش‌ترین تأثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

ارزش کل معاملات بورس تهران در حالی به بیش از ۱۶۱ میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از ۶۸۱ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۶۴ هزار و ۹۵ نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات این روز نماد معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری سپه، قند نقش جهان، کاشی پارس از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل، نماد معاملاتی شرکت‌های قند ارومیه، پتروشیمی فارابی، حق تقدم خرید سهام ملی مس ایران و واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق‌های قابل معامله گنجینه آینده روشن بازگشایی شدند.

در بازار ۲ بورس تهران نیز که به معاملات درون‌گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد، بیش از ۲۱ میلیون سهم گسترش نفت و گاز پارسان به ارزش کم‌تر از ۵ میلیارد تومان با معاملات انتقالی میان سهامداران عمده این سهم روبه‌رو بود.

در ایرانسفو نیز ۲۰ میلیون سهم به ارزش بیش از ۱۱ میلیارد تومان میان سهامداران عمده این سهم منتقل شد.

 

براساس این گزارش، بورس تهران در حالی شاهد معاملاتی متعادل بود که معامله‌گران اغلب حقیقی بازار سهام همزمان با معاملات درون‌گروهی و کد به کد در نمادهایی همچون ذوب‌آهن اصفهان، سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی و سایپا شاهد پیشرو شدن گروه خودرویی‌‌ها به رهبری ایران‌خودرو بود.