کاهش نرخ سود تسهیلات ارزی بازنگری می‌شود

مدیرعامل بانک توسعه صادرات کاهش نرخ سود تسهیلات ارزی بازنگری می‌شود مدیرعامل بانک توسعه صادرات گفت: برنامه‌ریزی برای کاهش نرخ سود تسهیلات ارزی از محل منابع بانک انجام شده و در آینده نیز کاهش بیش‌تری انجام می‌شود. به گزارش ایبِنا، علی‌صالح‌آبادی در همایش تأمین مالی صادرات با اشاره به خدمات بانک توسعه صادرات، اظهار داشت: […]

مدیرعامل بانک توسعه صادرات

کاهش نرخ سود تسهیلات ارزی بازنگری می‌شود

مدیرعامل بانک توسعه صادرات گفت: برنامه‌ریزی برای کاهش نرخ سود تسهیلات ارزی از محل منابع بانک انجام شده و در آینده نیز کاهش بیش‌تری انجام می‌شود.

به گزارش ایبِنا، علی‌صالح‌آبادی در همایش تأمین مالی صادرات با اشاره به خدمات بانک توسعه صادرات، اظهار داشت: منابع مالی برای بخش صادرات عمدتاً از منابع داخلی و خارجی تشکیل شده که منابع داخلی از جمله منابع ریالی و ارزی بانک از محل سپرده‌گذاری در بانک و منابع صندوق توسعه ملی است.

وی افزود: در بسته صادرات غیرنفتی سال۹۶ منابع صندوق توسعه ملی با نرخ سود ۱۱درصد و منابع بانک‌ با نرخ سود ۱۶ تا ۱۸درصد و در مجموع به‌طور میانگین با نرخ ۱۴درصد در اختیار صادرکنندگان قرار گرفت.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ادامه داد: ۵۰درصد این منابع ار طرف صندوق توسعه ملی و همچنین معادل آن را بانک تجهیز منابع می‌کنند و در اختیار صادرکنندگان قرار می‌گیرد. صالح‌آبادی گفت: منابع سازمان توسعه تجارت در قالب تخفیف نرخ سود به صادرکنندگان ارایه می‌شود و همچنین منابع بانک مرکزی در قالب سپرده‌های ریالی و ارزی در اختیار بانک توسعه صادرات قرارداده شده است که به صادرات خدمات فنی و مهندسی و صادرات کالا تخصیص می‌دهیم.

وی ادامه داد: در بخش منابع خارجی در حوزه فاینانس و ریفاینانس قرارداد خط اعتبار خریداری که ما به کشورهای دیگر اعطا کرده‌ایم برای صادرات کالا است. وی ادامه داد: به بانک ملت ایروان ۱۰میلیون یورو و به عراق ۱۰میلیون یورو اختصاص یافته و به بانک تجارت پاریس قرار است خط اعتباری برای صادرات داده شود. همچنین با اگزیم‌بانک نیجریه بانک کوبا، بانک اسپانیا و چند بانک دیگر در حال مذاکره هستیم.

صالح‌آبادی با اشاره به خطوط اعتباری خارجی اظهار داشت: قرارداد فاینانس ۸ میلیارد یورویی با اگزیم‌بانک کره، فاینانس ۱۰ میلیارد دلاری با سیتیک‌تراست چین، فاینانس یک میلیارد یورویی با اوبر بانک اتریش و قرارداد بدون محدودیت مبلغ با اگزیم‌بانک روسیه منعقد شده است.

 

وی با اشاره به قراردادهای اعتباری کوتاه مدت افزود: قرارداد ریفاینانس ۱۰۰میلیون دلاری با اگزیم‌بانک کره، ۲۵میلیون دلاری با بانک تجارت پاریس و ۳۵میلیون دلاری با اکو بانک ترکیه منعقد شده است.