افزایش حجم و ارزش معاملات روزانه فرابورس ایران

افزایش حجم و ارزش معاملات روزانه فرابورس ایران دادوستدهای فرابورس ایران دوازدهمین روز از اسفندماه۹۶ با افزایش حجم و ارزش معاملات و افت شاخص کل پایان یافت. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی فرابورس ایران، دیروز در مجموع۹ بازار فرابورسی شاهد جابه‌جایی ۶۷۴میلیون ورقه به ارزش دوهزارو۷۲۳میلیاردریال بودیم که این میزان دادوستد در مقایسه […]

افزایش حجم و ارزش معاملات روزانه فرابورس ایران

دادوستدهای فرابورس ایران دوازدهمین روز از اسفندماه۹۶ با افزایش حجم و ارزش معاملات و افت شاخص کل پایان یافت.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی فرابورس ایران، دیروز در مجموع۹ بازار فرابورسی شاهد جابه‌جایی ۶۷۴میلیون ورقه به ارزش دوهزارو۷۲۳میلیاردریال بودیم که این میزان دادوستد در مقایسه با چهارشنبه هفته قبل از افزایش ۸۸ و ۶۷درصدی حجم و ارزش معاملات حکایت داشت.

رصد معاملات سهام در فرابورس نشان می‌دهد در مجموع دو بازار اول و دوم ۲۰۰میلیون سهم به ارزش بیش از یک‌هزار و ۹۵میلیاردریال و در مجموع ۳تابلو بازار پایه نیز ۶۳۶میلیون سهم به ارزش نزدیک به ۳۴۲میلیاردریال خرید و فروش شده است که در مجموع، معاملات صورت‌گرفته در بازارهای اول، دوم و پایه ۹۴درصد از حجم و ۵۲درصد از ارزش کل معاملات امروز فرابورس ایران را به خود اختصاص داده است.

امروز در حالی دو نماد «قچار» و «زگلدشت» تا سطح حداکثر ۵درصد رشد بیش‌ترین رشد قیمت روزانه را تجربه کردند که دو نماد «ولشرق» و «زنگان» با بیش‌ترین افت قیمتی روبه‌رو شدند.

شاخص کل فرابورس ایران نیز به افت ۱۲واحدی تن داد که عمده بار منفی بر آیفکس از جانب نمادهای پالایشی، پتروشیمی و فلزات اساسی رقم خورد. نمادهای مارون، زاگرس، شراز، شاوان، هرمز، ذوب و میدکو تا سطح حداکثر ۴واحد تأثیر منفی بر این نماگر داشتند و در پی افت ۱۲واحدی آیفکس این شاخص تا سطح ۱۰۸۰واحدی نزول کرد.

از سوی دیگر در بازار اوراق با درآمد ثابت یک میلیون ورقه به ارزش یک‌هزارمیلیاردریال خرید و فروش شد و «سخاب۶» بیش‌ترین حجم و ارزش معاملات را در اختیار گرفت.

همزمان در تابلو اوراق تسهیلات مسکن نیز نزدیک به ۹۳هزارورقه‌تسه به ارزش حدود ۶۲میلیاردریال دست به دست شد و قیمت اوراق در بازه ۶۳۱هزار تا ۶۷۳هزارریال مورد مبادله قرار گرفت.