جهش بازار فلزات در بورس تهران

جهش بازار فلزات در بورس تهران با آغاز معاملات همزمان با تداوم رشد قیمت گروه فلزات اساسی در بازارهای جهانی و عبور قیمت هر بشکه نفت‌خام از ۷۳ دلار، بورس تهران شاهد اقبال خریداران سهام به گروه فلزات اساسی به ویژه گروه سرب و روی و آلومینیم است. به گزارش فارس، در این روز نماگرهای […]

جهش بازار فلزات در بورس تهران

با آغاز معاملات همزمان با تداوم رشد قیمت گروه فلزات اساسی در بازارهای جهانی و عبور قیمت هر بشکه نفت‌خام از ۷۳ دلار، بورس تهران شاهد اقبال خریداران سهام به گروه فلزات اساسی به ویژه گروه سرب و روی و آلومینیم است.

به گزارش فارس، در این روز نماگرهای بورس تهران همزمان با تداوم رشد خیره‌کننده قیمت گروه فلزات در بازارهای جهانی سبز پوش شد.

شاخص کل هم‌وزن نیز با افزایش ۴۹ واحدی عدد ۱۶ هزار و ۷۸۴ واحد را تجربه ‌کرد.

همچنین شاخص بازار اول با افزایش ۳۳ واحدی به رقم ۶۷ هزار و ۶۶۰ واحد رسید و شاخص بازار دوم با افزایش ۴۹ واحدی، رقم ۲۰۴ هزار و ۶۶۰ واحد را به نمایش گذاشت.

همچنین شاخص کل فرابورس با افزایش ۶ واحدی به عدد یک هزار و ۷۰ واحد رسید.

بازارهای جهانی در حالی همزمان با رشد خیره‌کننده قیمت هر بشکه نفت‌خام و عبور آن از ۷۳ دلار بر هر بشکه شاهد رکوردشکنی‌ جدید در بازار جهانی کالایی‌‌ها به ویژه گروه فلزات اساسی بود که انتشار خبرهایی مبنی بر آمادگی کره‌شمالی برای کنار گذاشتن تسلیحات هسته‌ای همزمان با مذاکره با آمریکا و همچنین تحریم شرکت روسال روسیه به عنوان دومین شرکت بزرگ تولیدکننده آلومینیم در جهان از سوی ایالات متحده آمریکا باعث شد تا گروه فلزات اساسی در بازارهای جهانی همچنان با اقبال خریداران مواجه باشد.

در این میان هر تن روی به قیمت ۳هزار و ۲۴۱ دلار، هر تن سرب معادل دو هزار و ۳۳۶ دلار و هر تن مس نیز به رقم ۶ هزار و ۹۷۹ دلار رسید. هر تن آلومینیم نیز به قیمت دو هزار و ۴۷۳ دلار معامله شد.

بازارهای جهانی نیز در حالی به تعطیلات آخر هفته میلادی رفتند که هر بشکه نفت برنت دریای شمال معادل ۷۳٫۶۳ دلار و هم اونس طلا معادل یک هزار و ۳۳۵ دلار معامله شد.

بورس تهران در حالی هم‌اکنون با تقویت حجم معاملات روبه‌رو شد که برخی خبر‌ها حاکی از بروز اختلال در هسته معاملات کارگزاری‌ها حکایت داشت.

گفتنی است، سرب و روی و آلومینیمی‌‌ها در گروه فلزات اساسی پیش‌رو شدند و همزمان گروه پالایشی‌‌ها نیز در دامنه نوسان مثبتی قیمتی بودند.