عقبگرد دو هزار و ۲۰۲ واحدی شاخص کل بورس

عقبگرد دو هزار و ۲۰۲ واحدی شاخص کل بورس معامله‌گران بورس تهران در حالی همچنان نظاره‌گر اصلاح موقت قیمت‌ها در اغلب سهم‌‌ها بودند که با حمایت حقوقی‌‌ها از حجم فروش در اغلب نمادهای معاملاتی پیشرو کاسته شد. به گزارش فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات دیروز با کاهش دو […]

عقبگرد دو هزار و ۲۰۲ واحدی شاخص کل بورس

معامله‌گران بورس تهران در حالی همچنان نظاره‌گر اصلاح موقت قیمت‌ها در اغلب سهم‌‌ها بودند که با حمایت حقوقی‌‌ها از حجم فروش در اغلب نمادهای معاملاتی پیشرو کاسته شد.

به گزارش فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات دیروز با کاهش دو هزار و ۲۰۲ واحدی به رقم ۱۱۱ هزار و ۳۲۴ واحد رسید.

شاخص کل هموزن نیز با کاهش ۲۱۸ واحدی عدد ۱۸ هزار و ۷۰۳ واحد را تجربه کرد.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با کاهش دو هزار و ۶۱۲ واحدی به رقم ۱۲۲ هزار و ۴۸۱ واحد دست یافت.

شاخص بازار اول نیز در حالی با کاهش ۱۵۸۰ واحدی به رقم ۸۱ هزار و ۳۵۴ واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با کاهش ۴ هزار و ۶۰۵ واحدی عدد ۲۲۳ هزار و ۳۶۰ واحد را تجربه کرد.

شاخص کل فرابورس (آیفکس) همچنین در پایان معاملات با کاهش ۲۶ واحدی به عدد یک‌هزار و ۲۶۹ واحد دست یافت.

براساس این گزارش، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های فولاد مبارکه با ۱۲۱ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس با ۲۲۷ واحد و ملی صنایع مس ایران با ۲۰۱ واحد بیش‌ترین تأثیر منفی را در برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی ۳ شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با ۴۰ واحد، مخابرات ایران با ۱۴ واحد و آهنگری تراکتورسازی ایران با ۱۲ واحد افزایش بیش‌ترین تأثیر مثبت را بر محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

ارزش کل معاملات بورس تهران به بیش از ۵۸۱ میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن دو میلیارد و ۲۸۴ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۱۰۶ هزار و ۷۱ نوبت داد و ستد بود.