پایان هفته سرخ برای بورس تهران!

پایان هفته سرخ برای بورس تهران! معاملات تالار شیشه‌ای دیروز(چهارشنبه) را که با ریزش شاخص کل آغاز کرده بود در ادامه روز نیز نتوانست روند صعودی داشته باشد و با ریزش ۱۴۲۰ واحدی شاخص کل بورس و رسیدن این متغیر به ۳۱۳ هزار و ۴۹ واحد به پایان رسید. به گزارش خبرگزاری شبستان، شاخص کل […]

پایان هفته سرخ برای بورس تهران!

معاملات تالار شیشه‌ای دیروز(چهارشنبه) را که با ریزش شاخص کل آغاز کرده بود در ادامه روز نیز نتوانست روند صعودی داشته باشد و با ریزش ۱۴۲۰ واحدی شاخص کل بورس و رسیدن این متغیر به ۳۱۳ هزار و ۴۹ واحد به پایان رسید. به گزارش خبرگزاری شبستان، شاخص کل بورس و اوراق بهادار در ادامه روند نزولی خود در روز گذشته آخرین روز کاری خود در هفته جاری (چهارشنبه ۱۷ مهرماه) را با ریزش ۴۲۸۵ واحدی به پایان رساند.

کاهش شدید شاخص‌ها

بازار سهام براساس آمارهای ثبت شده نشان می‌دهد که همه شاخص‌های معاملاتی در بازار سهام امروز با کاهش شدید مواجه شدند. براساس آمارهای معاملاتی، در این روز اکثر شاخص‌های بورس با ریزش دسته جمعی مواجه شدند به‌طوری که شاخص کل با ۱۴۲۰ واحد ریزش معادل ۰٫۴۵ درصد به ۳۱۳ هزار و ۴۹ واحد، شاخص قیمت «وزنی – ارزشی» با ۳۸۱ واحد افت معادل ۰٫۴۵ درصد به ۸۴ هزار و ۱۳۸ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۱۷۵۴ واحد رشد معادل ۱.۸۹ درصد به ۹۱ هزار و ۳۰۰ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۱۱۷۴ واحد افزایش، معادل ۱٫۸۹ درصد به ۶۱ هزار و ۱۱۶ واحد، شاخص آزاد شناور با ۲۷۰۸ واحد کاهش، معادل ۰٫۷۴ درصد به ۳۶۲ هزار و ۷۲ واحد، شاخص بازار اول با ۴۱۹ واحد افت معادل ۰٫۱۹ درصد به ۲۲۶ هزار و ۲۳۲ واحد و شاخص بازار دوم با ۵۶۳۵ واحد کاهش معادل ۰٫۸۷ درصد به ۶۴۲ هزار و ۳۶۴ واحد رسید.

وضعیت نمادها

نمادهای وبملت – بانک‌ملت، و تجارت – بانک‌تجارت، خساپا – سایپا، وبصادر – بانک‌صادرات ایران، ونوین – بانک‌اقتصادنوین، والبر – سرمایه‌گذاری‌ البرز(هلدینگ) و فولاد – فولادمبارکه اصفهان در لیست نمادهای پربیننده بورس قرار داشتند که همگی روند نزولی داشتند. همچنین در جدول نماد‌ها تأثیرگذار در شاخص کل بورس نمادهای رمپناف وبملت، اخابر، شتران، خودرو، وپاسار و حکشتی به ترتیب با ۲۶۸، ۲۵۵، ۲۲۸، ۱۷۸، ۱۵۴، ۱۴۲ و ۱۳۱ واحد بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند. بنابراین گزارش در پایان معاملات این روز سه نماد وبملت با ۱۴۶ واحد، خودرو با ۱۴۴ واحد و رمپنا با ۱۴۲ واحد افت، بیشترین تأثیر منفی را در کاهش شاخص کل بورس بر جای گذاشتند. قیمت سهام نمادهای غشهد، غمهرا، حپترو، شکربن، خریخت، فخاس و شبریز بیشترین افزایش قیمت و نمادهای دجابر، کسرا، شسینا، دفارا، درزاک، وساخت و والبر بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند و به این ترتیب، در پایان پنجمین روز معاملاتی بورس در هفته جاری، در ۳۸۳ هزار و ۵۲۲ نوبت معاملاتی، سه میلیارد و ۸۱۷ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۶ هزار و ۳۵۵ میلیارد تومان در بورس معامله شد.