کاهش ۴۷ هزار واحدی شاخص بورس

کاهش ۴۷ هزار واحدی شاخص بورس شاخص کل بورس دیروز(یکشنبه)روندی نزولی به خود گرفت و بیش از ۴۷ هزار واحد کاهش یافت. به گزارش ایسنا، معاملات این روز بازارسرمایه در حالی به پایان رسید که شاخص کل با ۴۷ هزار و ۲۴۷ واحد کاهش در رقم یک‌میلیون و ۶۲۵ هزار واحد ایستاد. شاخص کل با […]

کاهش ۴۷ هزار واحدی شاخص بورس

شاخص کل بورس دیروز(یکشنبه)روندی نزولی به خود گرفت و بیش از ۴۷ هزار واحد کاهش یافت. به گزارش ایسنا، معاملات این روز بازارسرمایه در حالی به پایان رسید که شاخص کل با ۴۷ هزار و ۲۴۷ واحد کاهش در رقم یک‌میلیون و ۶۲۵ هزار واحد ایستاد. شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز با ۵۶۱۷ واحد کاهش رقم ۴۲۲ هزار و ۸۰ واحد را ثبت کرد. معامله‌گران یک میلیون معامله به ارزش ۹۰ هزار و ۷۱۸ میلیارد ریال انجام دادند. در این بازار فولادمبارکه اصفهان، صنایع پتروشیمی‌خلیج‌فارس، ملی صنایع مس ایران، س‌ نفت‌وگاز پتروشیمی‌تأمین، بانک ملت، معدنی و صنعتی گل‌گهر و سرمایه‌ گذاری غدیر نسبت به سایر نمادها بیشترین تأثیر منفی را روی بازار گذاشتند.

کاهش شاخص فرابورس

شاخص کل فرابورس نیز با ۳۰۳ واحد کاهش رقم ۱۷ هزار و ۸۱۶ واحد را ثبت کرد. معامله‌گران این بازار ۷۰۸ هزار معامله به ارزش ۳۶ هزار و ۵۵۴ میلیارد ریال ثبت کردند. پتروشیمی‌مارون، سنگ‌آهن گوهرزمین، هلدینگ صنایع‌معدنی خاورمیانه و پلیمر آریاساسول نسبت به سایر نمادها بیشترین تأثیر منفی و در مقابل بیمه پاسارگاد، پتروشیمی‌زاگرس و سرمایه‌گذاری صباتأمین نسبت به سایر نمادها بیشترین تأثیر منفی را روی فرابورس گذاشتند.