مرکز ارتباط نهادهای مالی راه‌اندازی شد

مرکز ارتباط نهادهای مالی راه‌اندازی شد یک مقام مسؤول، اعلام کرد: توسعه، تسهیل فرآیندها و افزایش شفافیت نهادهای مالی در دستور کار نهاد ناظر بازارسرمایه قرار گرفته و در گام اول مرکز ارتباط با نهادهای مالی راه‌اندازی شد. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از سازمان بورس و اوراق بهادار، میثم فدایی‌واحد؛ مدیر نظارت بر نهادهای […]

مرکز ارتباط نهادهای مالی راه‌اندازی شد

یک مقام مسؤول، اعلام کرد: توسعه، تسهیل فرآیندها و افزایش شفافیت نهادهای مالی در دستور کار نهاد ناظر بازارسرمایه قرار گرفته و در گام اول مرکز ارتباط با نهادهای مالی راه‌اندازی شد. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از سازمان بورس و اوراق بهادار، میثم فدایی‌واحد؛ مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس، گفت: هر فردی در جامعه برای حفظ ارزش پول و کسب سود به‌دنبال سرمایه‌گذاری است. اما متأسفانه برخی از سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه‌های مختلف نتیجه مطلوبی ندارد و مهم‌ترین عامل آن هم بحث دانش و آگاهی خود سرمایه‌گذار است. مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس، با بیان اینکه افزایش سطح پیچیدگی و تخصصی بودن بازارها با ریسک، بازدهی و زیان رابطه مستقیم دارد، افزود: مهم‌ترین، پربازده‌ترین و پیچیده‌ترین فرصت اقتصادی کشور نیز که با استقبال گسترده آحاد مردم همراه شده بازارسرمایه است. وی افزود: بازارسرمایه همواره بهترین فرصت سرمایه‌گذاری است با این حال بی‌اطلاعی از پیچیدگی‌های این بازار تخصصی می‌تواند عامل افزایش ریسک باشد و این درحالی است که اگر سرمایه‌گذار‌ها در مسیر درست حرکت کنند، گزینه‌ای بهتر از بورس پیش‌روی آنها نیست و در این میان قطعاً نهادهای مالی تابلوی راهنمای اتوبان بازارسرمایه هستند و یکی از مهم‌ترین ابزارهای مدیریت و کنترل ریسک محسوب می‌شوند. میثم‌فدایی‌واحد؛ ادامه داد: نهادهای مالی بازارسرمایه متنوع هستند و در حال‌حاضر ۷۳۶ نهاد مالی تخصصی، تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار در بازارسرمایه فعالیت می‌کنند با این حال در سال جدید رویکرد نهاد ناظر بازارسرمایه، توسعه، تسهیل فرآیندها و افزایش شفافیت نهادهای مالی است.

انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری نهاد مالی

وی با بیان اینکه شرکت‌های تأمین سرمایه، مشاورین سرمایه‌گذاری، نهادهای پردازش اطلاعات مالی، سبدگردان‌ها، هلدینگ‌ها و در کنار آن انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری نهاد مالی محسوب می‌شوند، افزود: با توجه به طیف گسترده فعالیت‌های نهادهای مالی و همچنین بروکراسی، رسیدگی به درخواست این مجموعه‌های مهم اقتصادی کاری زما‌ن‌بر شده و با توجه به نقش و اهمیت این نهادها برای بازارسرمایه، از سوی ریاست سازمان بورس و اوراق بهادار تأکید شد فرآیندهای اجرایی نهادهای مالی در اسرع وقت تسهیل شود.