عقب‌نشینی ۱۳۶۵ واحدی شاخص بورس تهران

عقب‌نشینی ۱۳۶۵ واحدی شاخص بورس تهران شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران، در پایان معاملات دیروز(چهارشنبه) با عقب‌نشینی ۱۳۶۵ واحد روبه‌رو شد. به گزارش فارس، بورس اوراق بهادار تهران که با ورود نهادهای حقوقی به خرید سهام، بازار مثبت شده بود، دوباره در این روز روند منفی گرفته و در پایان معاملات به رقم یک‌میلیون […]

عقب‌نشینی ۱۳۶۵ واحدی شاخص بورس تهران

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران، در پایان معاملات دیروز(چهارشنبه) با عقب‌نشینی ۱۳۶۵ واحد روبه‌رو شد. به گزارش فارس، بورس اوراق بهادار تهران که با ورود نهادهای حقوقی به خرید سهام، بازار مثبت شده بود، دوباره در این روز روند منفی گرفته و در پایان معاملات به رقم یک‌میلیون و ۲۴۳ هزار و ۱۹۱ واحد رسید. همچنین شاخص کل با معیار هم‌وزن با ۸۱۱ واحد کاهش به رقم ۴۳۴ هزار و ۴۳۳ واحد رسید. ارزش بازار در بورس اوراق بهادار به بیش از چهارمیلیون و ۹۶۵ هزار میلیاردتومان رسید. معامله‌گران بیش از ۴٫۴ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۳۷۴ هزار نوبت معامله و به ارزش سه‌هزار و ۹۲۳ میلیاردتومان دادوستد کردند.

وضعیت شاخص‌ها

شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی ۰٫۱۱درصد کاهش یافت، همچنین شاخص کل و شاخص قیمت با معیار هم‌وزن ۰٫۱۹ درصد کاهش یافتند. شاخص آزاد شناور ۰٫۲۵درصد کاهش یافت، شاخص بازار اول بورس ۰٫۲۶درصد افت کرد و شاخص بازار دوم بورس ۰٫۸درصد تقویت شد. نمادهای شستا، چادرملو و گل‌گهر بیشترین اثر تقویتی در شاخص کل بورس را داشتند و در جهت دیگر نماد ملی مس ایران، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت بندرعباس،‌پالایش نفت تهران بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته‌اند. نمادهای پر تراکنش در بورس شامل شستا، دارویی برکت، فولادمبارکه، ملی مس‌ایران، پالایش نفت اصفهان،‌ ایران‌خودرو و سایپا بوده‌اند.

رشد شاخص فرابورس

در فرابورس ایران هم شاخص کل در پایان معاملات ۱۱واحد رشد کرده و به رقم ۱۷ هزار و ۹۵۱ واحد رسید. ارزش روز بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک‌میلیون و ۲۲۰ هزار میلیاردتومان رسید. معامله‌گران بیش از ۵۱۰ میلیون ورقه اوراق بهادار و سهام در قالب ۹۵ هزار نوبت معامله و به ارزش سه‌هزار و ۳۱۵ میلیاردتومان دادوستد کردند. نمادهای فولاد هرمزگان،‌ آریا ساسول، هلدینگ معدنی خاورمیانه، پتروشیمی‌زاگرس بیشترین اثر را شاخص فرابورس را داشتند و نمادهای ذوب‌آهن‌ و پتروشیمی‌تندگویان بیشترین اثر کاهش در شاخص فرابورس را داشته است. نمادهای پرتراکنش شامل پلیمر آریاساسول، نیروی برق دماوند، توسعه مسیر برق گیلان، لاستیک یزد و صباتأمین بوده‌اند.