نحوه محاسبه‌کارمزد تسهیلات قرض‌الحسنه مهر اعلام شد

نحوه محاسبه‌کارمزد تسهیلات قرض‌الحسنه مهر اعلام شد بانک قرض‌الحسنه مهر در راستای تسهیل محاسبات بانکی مشتریان در خصوص نحوه محاسبه اقساط و کارمزد تسهیلات قرض‌الحسنه اقدام به راه‌اندازی سامانه محاسبات اقساط تسهیلات قرض‌الحسنه کرد. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر، مشتریان می‌توانند با استفاده از این سامانه و تعیین مبلغ […]

نحوه محاسبه‌کارمزد تسهیلات قرض‌الحسنه مهر اعلام شد

بانک قرض‌الحسنه مهر در راستای تسهیل محاسبات بانکی مشتریان در خصوص نحوه محاسبه اقساط و کارمزد تسهیلات قرض‌الحسنه اقدام به راه‌اندازی سامانه محاسبات اقساط تسهیلات قرض‌الحسنه کرد.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر، مشتریان می‌توانند با استفاده از این سامانه و تعیین مبلغ تسهیلات مورد نظر، تعداد اقساط و نرخ کارمزد (صفر تا ۴ درصد)، جزییات بازپرداخت تسهیلات خود را از قبیل مبلغ هر قسط، مبلغ کارمزد سالیانه، کل کارمزد تسهیلات و خلاصه پرونده را مشاهده کنند.

شایان ذکر است، نحوه محاسبه‌کارمزد تسهیلات قرض‌الحسنه طبق نامه شماره ۸۸/۲۳۳۲۹۴ مورخ ۶/۱۱/۱۳۸۸ بانک مرکزی ج.ا.ا در کل شبکه بانکی یکسان و به شرح ذیل می‌باشد:

به منظور تقسیط تسهیلات قرض‌الحسنه اعطایی، سال‌های دوره بازپرداخت قرض‌الحسنه به جای ۱۲ ماه، ۱۱ ماه در نظر گرفته می‌شود و در هر سال یک قسط (معمولاً اولین قسط شروع هر سال) برای وصول کارمزد آن سال اختصاص می‌یابد.

مثال: اگر وام قرض‌الحسنه اعطایی دارای بازپرداخت ۶۰ ماهه باشد، مبلغ اصل وام قرض‌الحسنه در ۵۵ قسط و کارمزد متعلقه به دوره، طی ۵ قسط به شرح زیر از مشتری دریافت می‌گردد:

قسط اول (کارمزد سال اول)

قسط سیزدهم (کارمزد سال دوم)

قسط بیست و پنجم (کارمزد سال سوم)

قسط سی و هفتم (کارمزد سال چهارم)

 

قسط چهل و نهم (کارمزد سال پنجم)