برگزاری نشست همفکری کارگزاری بانک‌ها توسط بانک توسعه صادرات

برگزاری نشست همفکری کارگزاری بانک‌ها توسط بانک توسعه صادرات نشست هم‌افزایی، تبادل اطلاعات و تجربیات کارگزاری‌های بانک‌های مختلف کشور به میزبانی مدیریت بین‌الملل بانک توسعه صادرات با حضور نمایندگان بانک‌های داخلی دارای کارگزاری در محل برج توسعه صادرات ایران برگزار شد. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی بانک توسعه صادرات، حمیدرضامعبودی ضمن تأکید بر […]

برگزاری نشست همفکری کارگزاری بانک‌ها توسط بانک توسعه صادرات

نشست هم‌افزایی، تبادل اطلاعات و تجربیات کارگزاری‌های بانک‌های مختلف کشور به میزبانی مدیریت بین‌الملل بانک توسعه صادرات با حضور نمایندگان بانک‌های داخلی دارای کارگزاری در محل برج توسعه صادرات ایران برگزار شد.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی بانک توسعه صادرات، حمیدرضامعبودی ضمن تأکید بر اهمیت هماهنگی بین کارگزاری‌های مختلف گفت: پس از امضای برجام بانک‌های خارجی شروطی را برای بانک‌های ما لحاظ می‌کنند که وقتی یک بانک آنها را قبول می‌کند باقی بانک‌ها نیز مجبور به پذیرش این شروط می‌شوند؛ بنابراین مسأله هماهنگی بین بانک‌ها برای جلوگیری از پذیرش شروط بی‌مورد به بهانه سال‌های تحریم، ضروری است.

مدیرامور بین‌الملل بانک توسعه صادرات خاطرنشان‌کرد: در مورد قراردادهای فاینانس معمولاً بانک مرکزی مدیریت می‌کند و شروط غیرمنطقی را نمی‌پذیرد اما در مورد روابط کارگزاری به دلیل استقلال و رقابت در فعالیت‌های بانک‌های مختلف خصوصی و تجاری، این امکان وجود ندارد که همه کارگزاری‌ها با یک سیاست کاری پیش بروند و ممکن است به‌خاطر همین رقابت‌ها حاضر به واگذاری امتیاز به طرف مقابل بشوند. البته بانک توسعه صادرات به دلیل ماهیت توسعه‌ای و حمایتی خود با هیچ بانکی رقابت ندارد اما پیشنهاد ما این است که منافع ملی نیز در این میان در نظر گرفته شود و نباید برای تعاملات کارگزاری هر امتیازی داد.

وی به موضوع بسته تشویقی صادرات پرداخت و گفت: بسته تشویقی صادرات به دلیل این‌که یک موضوع توسعه‌ای است کم‌تر در اولویت بانک‌های تجاری و خصوصی قرار دارد اما موضوع برای بانک توسعه صادرات از وظایف حاکمیتی محسوب می‌شود.