هدف ما بانکداری است نه بنگاه‌داری

مدیرعامل بانک صنعت و معدن اعلام کرد هدف ما بانکداری است نه بنگاه‌داری برخی از مقررات را شاید بتوان عامل کند شدن واگذاری‌ها قلمداد کرد، لکن بانک هرگز تمایلی به داشتن این بنگاه‌ها نداشته و بیش‌تر علاقه‌مند به توسعه ظرفیت بانکداری و افزایش تعاملات بین‌المللی بوده و هستیم. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی […]

مدیرعامل بانک صنعت و معدن اعلام کرد

هدف ما بانکداری است نه بنگاه‌داری

برخی از مقررات را شاید بتوان عامل کند شدن واگذاری‌ها قلمداد کرد، لکن بانک هرگز تمایلی به داشتن این بنگاه‌ها نداشته و بیش‌تر علاقه‌مند به توسعه ظرفیت بانکداری و افزایش تعاملات بین‌المللی بوده و هستیم.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی بانک صنعت و معدن، مدیرعامل بانک صنعت و معدن پس از فروش سهام شرکت سرمایه‌گذاری این بانک در بورس گفت: هدف ما بانکداری است و نه بنگاه‌داری. بنگاه‌داری در برهه‌ای از فعالیت این بانک ناخواسته به ما تحمیل شده است.

علی‌اشرف‌افخمی که با پایگاه خبری بانک صنعت و معدن گفت‌و‌گو کرده است با تبیین سیاست‌های این بانک برای فروش بنگاه‌های تحت پوشش گفت: این بانک توسعه‌ای به لحاظ ماهیت فعالیتش چندان به دنبال بنگاه‌داری نبوده است و بنگاه‌های تحت پوشش این بانک در شرایطی خاص به ما واگذار شده است.

افخمی با اشاره به این‌که شرکت‌های زیرمجموعه این بانک در مقایسه با سایر بانک‌های کشور بسیار اندک است، خاطرنشان ساخت: اجرای سیاست واگذاری بنگاه‌های بانک از سال‌۹۲ آغاز شده است و طی این مدت تعداد زیادی از بنگاه‌های تحت پوشش نیز واگذار شده است اما واگذاری شرکت سرمایه‌گذاری بانک صنعت و معدن به دلیل وضعیت خاص و موفقیت‌آمیزی که در این مقطع زمانی داشته بیش‌تر مورد توجه قرار گرفته است.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن افزود: برخی از مقررات را شاید بتوان عامل کندشدن واگذاری‌ها قلمداد کرد لکن بانک هرگز تمایلی به داشتن این بنگاه‌ها نداشته و بیش‌تر علاقه‌مند به توسعه ظرفیت بانکداری و افزایش تعاملات بین‌المللی بوده و هستیم.