زیان بانک‌ها با پرداخت وام ۱۸درصدی

مدیرعامل بانک‌ملی عنوان کرد زیان بانک‌ها با پرداخت وام ۱۸درصدی مدیرعامل بانک‌ملی گفت: وقتی برخی بانک‌ها سود ۲۰ درصدی به حساب‌های سپرده می‌دهند، حتی پرداخت وام ۱۸درصدی هم برای آنها زیان محسوب می‌شود. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط عمومی بانک‌ملی، «محمدرضاحسین‌زاده» با بیان این‌که برخلاف دیدگاه عمومی «بانک‌ها به میل خودشان به بنگاه […]

مدیرعامل بانک‌ملی عنوان کرد

زیان بانک‌ها با پرداخت وام ۱۸درصدی

مدیرعامل بانک‌ملی گفت: وقتی برخی بانک‌ها سود ۲۰ درصدی به حساب‌های سپرده می‌دهند، حتی پرداخت وام ۱۸درصدی هم برای آنها زیان محسوب می‌شود.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط عمومی بانک‌ملی، «محمدرضاحسین‌زاده» با بیان این‌که برخلاف دیدگاه عمومی «بانک‌ها به میل خودشان به بنگاه داری روی نیاورده‌اند»، به ایرنا خاطرنشان کرد: اوایل انقلاب برخی شرکت‌ها نیازمند سرمایه‌گذار خصوصی بودند، اما از آنجایی که کسی پا پیش نمی‌گذاشت، به ناچار دولت به بانک‌ها حکم داد تا به سرمایه‌گذاری در آنها بپردازند.

وی افزود: به این ترتیب بانک‌ها به سرمایه‌گذاری در واحدهای پتروشیمی، قطعه‌سازی، خودروسازی، داروسازی و … پرداختند، براین اساس سهم کنونی بانک‌ها از آن بنگاه‌ها به حکم دولت بوده است.

مدیرعامل بانک‌ملی یادآوری کرد: بخشی دیگری از بنگاه داری بانک‌ها نیز به بدهی‌های دولت به بانک‌ها برمی‌گردد؛ به عنوان نمونه در دولت نهم طی مصوبه‌ای ۱۰شرکت که از مشکلات اساسی رنج می‌بردند را برای پرداخت بدهی خود، به بانک‌ملی واگذار کرد.

وی اظهار داشت: به این ترتیب، هرچند بدهی دولت کم شد، اما «شرکت‌های مصیبت‌زده» به بانک‌ملی واگذار شد که نه‌تنها کسی این بنگاه‌ها را نمی‌خرد، بلکه هر ماه باید مبلغ کلانی را صرف هزینه‌هایی چون پرداخت حقوق پرسنل آنها و به روز رسانی دستگاه‌ها کرد.