صورت‌های مالی بانک توسعه صادرات در سال ۹۶ تصویب شد

صورت‌های مالی بانک توسعه صادرات در سال ۹۶ تصویب شد صورت‌های مالی بانک توسعه صادرات ایران در سال ۱۳۹۶ با حضور اعضای مجمع عمومی بانک، سرپرست وزارت امور اقتصادی و دارایی به عنوان ریاست مجمع، اعضای هیأت مدیره بانک و نمایندگان سازمان‌های مرتبط در تمامی جنبه‌های با اهمیت حسابرسی با عنوان مطلوب ارزیابی و تصویب […]

صورت‌های مالی بانک توسعه صادرات در سال ۹۶ تصویب شد

صورت‌های مالی بانک توسعه صادرات ایران در سال ۱۳۹۶ با حضور اعضای مجمع عمومی بانک، سرپرست وزارت امور اقتصادی و دارایی به عنوان ریاست مجمع، اعضای هیأت مدیره بانک و نمایندگان سازمان‌های مرتبط در تمامی جنبه‌های با اهمیت حسابرسی با عنوان مطلوب ارزیابی و تصویب شد.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی بانک توسعه صادرات، بنابراین گزارش، در جلسه مجمع این بانک، علی صالح‌آبادی، مدیرعامل بانک توسعه صادرات ضمن ارایه گزارشی از وضعیت داخلی و بین‌المللی اگزیم بانک ایران در سال گذشته، عملکرد و نسبت‌های مالی بانک در سال ۹۶ را برای اعضای مجمع تشریح کرد.

وی با اشاره به ارتقای رتبه اعتباری بین‌المللی بانک توسعه صادرات در دو مرحله اظهارداشت: در سال ۹۵ پس از برجام که طی دو مرحله، رتبه اعتباری بانک از B به B+ و سپس به BB– ارتقا یافته بود، در سال ۹۶ نیز بدون تغییر باقی مانده است.

صالح‌آبادی با اشاره به افزایش تعامل با مشتریان در قالب سفرهای استانی مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره بانک گفت: در سال ۹۶ قریب به ۹ نشست با اتاق‌های بازرگانی، صادرکنندگان استانی و بازدید از واحدهای تولیدی انجام شده است.

وی در خصوص اجرای بانکداری شرکتی گفت: در سال ۹۶ طرح پایلوت بانکداری شرکتی در ۳ شعبه بانک با موفقیت اجرا و اقدامات لازم برای اجرای کامل آن در سال ۹۷ انجام شده است.

به گفته مدیرعامل بانک توسعه صادرات، در سال ۹۶ سیستم جامع بانکی سفیر CORE-BANKING با اجرای زیرسیستم‌های مرابحه و خرید دین، صندوق توسعه ملی شامل مشارکت مدنی، فروش اقساطی و سلف و تبدیل قراردادهای مشارکت مدنی صادراتی به فروش اقساطی تکمیل شده است.

وی در خصوص واگذاری شرکت‌های مازاد گفت: با اجرای قانون رفع موانع تولید طی سال ۱۳۹۶ تاکنون، سهام ۱۳ شرکت جمعاً به مبلغ ۴۵۴ر۲ میلیارد ریال از سبد سرمایه‌گذاری‌های بانک توسعه صادرات ایران خارج و به‌صورت منابع به چرخه عملیات اصلی بانک تزریق گردیده است. این موضوع شامل ۸۱۰ر۱ میلیارد ریال از طریق بازار بورس اوراق بهادار و ۶۳۶ میلیارد ریال سهام شرکت‌های غیربورسی می‌شود. در نتیجه با انجام این واگذاری‌ها ۴۱ درصد از سرمایه‌گذاری‌های بانک در سهام شرکت‌های تابعه تقلیل یافته است.