مهر تأیید سهامداران بر صورت‌های مالی بانک اقتصادنوین

مهر تأیید سهامداران بر صورت‌های مالی بانک اقتصادنوین صورت‌های مالی بانک اقتصادنوین برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ به تصویب سهامداران حاضر در مجمع رسید. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی بانک اقتصادنوین، مجمع عمومی عادی به‌طور فوق‌العاده نوبت دوم بانک اقتصادنوین با حضور ۹۲٫۷۷ درصدی سهامداران در محل مجموعه سالن‌های همایش‌ […]

مهر تأیید سهامداران بر صورت‌های مالی بانک اقتصادنوین

صورت‌های مالی بانک اقتصادنوین برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ به تصویب سهامداران حاضر در مجمع رسید.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی بانک اقتصادنوین، مجمع عمومی عادی به‌طور فوق‌العاده نوبت دوم بانک اقتصادنوین با حضور ۹۲٫۷۷ درصدی سهامداران در محل مجموعه سالن‌های همایش‌ صدرا برگزار شد و صورت‌های مالی بانک اقتصادنوین برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ به تصویب سهامداران حاضر در مجمع رسید.

علیرضا بلگوری، مدیرعامل این بانک در گزارشی به سهامداران، ضمن تشریح وضعیت سیاسی، اقتصادی و اجتماعی خاص کشور و به‌ویژه نظام بانکی در سال ۱۳۹۶ گفت: خوشبختانه بانک اقتصادنوین با وجود تمامی مشکلات و تغییرات محیطی متعدد، سال ۱۳۹۶ را با توفیق نسبی پشت سر گذاشت.

وی با تأکید بر عدم ورود بانک اقتصادنوین به رقابت ناسالم نرخ سود سپرده و حرکت در چارچوب سیاست‌های ابلاغی مقام ناظر پولی، از کاهش ۶درصدی مبلغ سود علی‌الحساب پرداختی به سپرده‌های سرمایه‌گذاری ریالی این بانک نسبت به سال ۱۳۹۵ خبر داد و افزود: علی‌رغم کاهش سپرده‌های بانک در سال ۱۳۹۶، روند اعطای تسهیلات طی سال مالی مورد اشاره متوقف نشد و مانده تسهیلات بانک در پایان سال ۱۳۹۶ نسبت به سال قبل کاهشی نداشته است.

مدیرعامل بانک اقتصادنوین عدم تطابق نرخ‌های سود تسهیلات و سپرده‌ها را موجب تمرکز مدیریت بر درآمدهای غیرمشاع و مدیریت هزینه‌ها دانست و گفت مجموع درآمدهای غیرمشاع بانک در سال ۱۳۹۶، در حالی نسبت به سال قبل از آن بیش از ۴۵ درصد رشد داشت که هزینه‌های عمومی و اداری بانک در دوره مورد اشاره افزایشی نداشت و از این حیث عملکرد بانک اقتصادنوین در صنعت بانکداری کشور منحصر به فرد بوده است.

مدیرعامل بانک اقتصادنوین در بخش پایانی گزارش خود ضمن تبیین اهداف عملکردی بانک در سال ۱۳۹۷، کاهش مطالبات غیرجاری، تمرکز بر دستیابی به درآمدهای غیرمشاع، استمرار کاهش قیمت تمام شده پول و مدیریت هزینه‌ها را مهم‌ترین اهداف عملیاتی بانک اقتصادنوین در سال ۱۳۹۷ برشمرد.