صادرات غیرنفتی منبع قابل اتکایی برای ارزآوری به کشور است

مدیرعامل بانک توسعه صادرات صادرات غیرنفتی منبع قابل اتکایی برای ارزآوری به کشور است مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران گفت: سیاست توسعه صادرات، یک سیاست راهبردی و مهم برای توسعه اقتصادی کشور است چرا که این صادرکنندگان غیرنفتی هستند که در شرایط مختلف ارزآوری را برای کشور تضمین می‌کنند. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از […]

مدیرعامل بانک توسعه صادرات

صادرات غیرنفتی منبع قابل اتکایی برای ارزآوری به کشور است

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران گفت: سیاست توسعه صادرات، یک سیاست راهبردی و مهم برای توسعه اقتصادی کشور است چرا که این صادرکنندگان غیرنفتی هستند که در شرایط مختلف ارزآوری را برای کشور تضمین می‌کنند.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی بانک توسعه صادرات، علی‌صالح‌آبادی، در نشستی تخصصی با حضور صادرکنندگان استان زنجان گفت: اتکای زیاد به نفت، دشمن را برای تحریم آن وسوسه می‌کند؛ حال آن‌که صادرات غیرنفتی کشور این ظرفیت را دارد که در شرایط مختلف برای کشور ارزآوری داشته باشد.

صالح‌آبادی با اشاره به ظرفیت‌های مطلوب تولید و صادرات زنجان در حوزه‌های صنعت، معدن، خدمات و کشاورزی گفت: عمده منابع بانک توسعه صادرات شامل سرمایه بانک، منابع صندوق توسعه ملی و نیز خطوط اعتباری بانک مرکزی در اختیار فعالان حوزه صادرات غیرنفتی کشور قرار می‌گیرد.

وی با ابراز خشنودی از وجود خطوط اعتباری بانک مرکزی و منابع صندوق توسعه ملی با نرخ‌های ۱۱ درصد در حوزه صادرات تصریح‌کرد: از سال گذشته تاکنون تسهیلات تلفیقی از منابع بانک و صندوق توسعه ملی با نرخ ۱۴ و ۱۴٫۵ درصد در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد.

وی اظهارداشت: بانک توسعه صادرات به لحاظ منابع مشکل خاصی ندارد و در حال حاضر حجم تسهیلات شعبه رقمی معادل هزار میلیارد ریال است. در حوزه تسهیلات ارزی نیز خوشبختانه شرایط خوبی داریم و علاوه بر ارایه تسهیلات، نیروی متخصص فعال در شعبه می‌تواند مشاوره‌های لازم را به صادرکنندگان ارایه کند.

صالح‌آبادی اظهار امیدواری کرد: تمامی۹۰ شرکت صادراتی فعال در زنجان بتوانند از تسهیلات بانک توسعه صادرات بهره‌مند شوند.