درخواست کشتی‌سازی از خارج با وجود ظرفیت داخلی زیبنده نیست

  استاندار هرمزگان گفت: زیبنده نیست که سازمان‌ها و شرکت‌های داخلی در زمینه صنعت دریانوردی سفارشات خود را به خارج از کشور ارایه دهند. به گزارش مارین نیوز، جاسم جادری در آیین به آب‌اندازی کشتی اقیانوس پیمای ایران کاشان در مجتمع ایزوایکو در بندرعباس با قدردانی از تمامی عوامل و متخصصان ساخت این کشتی، بیان […]

 

استاندار هرمزگان گفت: زیبنده نیست که سازمان‌ها و شرکت‌های داخلی در زمینه صنعت دریانوردی سفارشات خود را به خارج از کشور ارایه دهند.

به گزارش مارین نیوز، جاسم جادری در آیین به آب‌اندازی کشتی اقیانوس پیمای ایران کاشان در مجتمع ایزوایکو در بندرعباس با قدردانی از تمامی عوامل و متخصصان ساخت این کشتی، بیان ‌داشت: امروز نام کشتی‌سازی فراساحل ایران در آب‌های خلیج‌فارس افتخارآفرین است و ساخت کشتی اقیانوس‌پیما در این مجتمع مایه مباهات استان هرمزگان و ایران اسلامی است.

وی ادامه‌ داد: مجتمع ایزوایکو برای ساخت و تعمیر هرگونه شناور و کشتی و همچنین سکو‌ها و تجهیزات نفت ‌و گاز آمادگی دارد و در این شرایط که با سال‌ها تلاش به این ظرفیت دست یافته‌ایم، زیبنده نیست که سازمان‌ها و شرکت‌های داخلی در زمینه صنعت دریانوردی سفارشات خود را به خارج از کشور ارایه دهند.

استاندار هرمزگان افزود: کشتی‌سازی ظرفیتی برای تقویت بنیه اقتصادی کشور محسوب می‌شود که با همت و اراده متخصصان و مهندسین کشورمان به این مرحله رسیده است و به مسؤولان سازمان‌های بنادر و کشتیرانی تذکر جدی می‌دهیم که از این ظرفیت مهم استفاده کنند و به‌کار متخصصان ایرانی ایمان داشته باشند.

 

جادری با بیان این‌که کشتی‌سازی به صنعتی پرافتخار برای کشورمان تبدیل شده است، اظهار‌ داشت: در این شرایط دیگر نباید در این حوزه به آن سوی آب‌‌ها چشم داشته باشیم و مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل می‌تواند نیازهای کشور در بخش ساخت کشتی و سکوهای نفت ‌و گاز را تأمین کند.