سال قبل عمده مزایدات ما ناموفق بود

طیب‌نیا سال قبل عمده مزایدات ما ناموفق بود وزیر امور اقتصادی‌ و دارایی با اشاره به این‌که از واگذاری بنگاه‌های اقتصادی راضی نیستیم، گفت: طبق قانون مکلف بودیم تا پایان سال ۹۳ همه بنگاه‌ها را واگذار کنیم مرتب تمدید شد و امسال هم برحسب قانون آخرین سالی بود که همه بنگاه‌های مشمول واگذاری را باید […]

طیب‌نیا

سال قبل عمده مزایدات ما ناموفق بود

وزیر امور اقتصادی‌ و دارایی با اشاره به این‌که از واگذاری بنگاه‌های اقتصادی راضی نیستیم، گفت: طبق قانون مکلف بودیم تا پایان سال ۹۳ همه بنگاه‌ها را واگذار کنیم مرتب تمدید شد و امسال هم برحسب قانون آخرین سالی بود که همه بنگاه‌های مشمول واگذاری را باید واگذار می‌کردیم ولی متأسفانه عملکرد قابل قبولی در این زمینه نداشتیم.

علی طیب‌نیا در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرگزاری صدا و سیما خاطرنشان کرد: ممکن است بخشی از این مسأله به عملکرد وزارت امور اقتصادی ‌و دارایی مربوط باشد و بخشی به علت مقاومت‌هایی که در برابر واگذاری‌ها شد و بخشی دیگر به شرایط بازار و این‌که بتوانند این بنگاه‌ها را در یک فاصله زمانی خریداری کنند.

وی تصریح ‌کرد: ابتدای امسال گشایشی ایجاد و شرایط بازار نسبت به سال قبل بهتر شد و واگذاری بهتری داشتیم ولی سال قبل عمده مزایدات ما ناموفق بود.

وزیر امور اقتصادی ‌و دارایی بخشی از این مشکل را به شیوه قیمت‌گذاری بنگاه‌ها براساس ارزش خالص دارایی‌های بنگاه‌ها دانست و افزود: بنگاه‌هایی که امروز در سبد واگذاری قرار گرفتند بنگاه‌هایی هستند که بین ارزش خالص دارایی‌هایشان با ارزش بازدهی‌شان تفاوت بسیاری وجود دارد.

وی درمورد پیش‌بینی رشد اقتصادی کشور در سال ۹۵ هم گفت: پیش‌بینی می‌کردیم امسال رشد ۵ درصد را به عنوان حداقل اعلام کنیم که خوشبختانه در ۳ فصل گذشته یعنی هر فصل نسبت به فصل قبلی با افزایش رشد روبه‌رو بودیم و رقم به حدود ۱۲ درصد رسیده است که به زودی مرکز آمار و بانک مرکزی آن را اعلام می‌کنند.

طیب‌نیا با اشاره به نقش تأثیرگذار نفت در رشد اقتصادی خاطر‌نشان‌ کرد: همه بخش‌ها با رشد مثبت روبه‌رو بوده‌اند بخش کشاورزی ما مثل همیشه رشد مثبت داشته و بخش خدمات ما نیز همین مسیر را طی کرده است.

 

وی در عین حال تأکید ‌کرد: در بخش ساختمان ما شاهد رشد نیستیم و اعتقاد داریم این مسأله می‌تواند آثارش را بر مردم بگذارد.