ابهامات مناقصه انتخاب قطعه‌سازان در قراردادهای جدید خودرو

رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و اجرای اصل ٤٤ مجلس اعلام کرد ابهامات مناقصه انتخاب قطعه‌سازان در قراردادهای جدید خودرو رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و اجرای اصل ٤٤ مجلس با تأکید بر این‌که با انتقال تکنولوژی باید کیفیت قطعات خودروهای داخلی روز به روز افزایش یابد، گفت: انتخاب قطعه سازان […]

رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و اجرای اصل ٤٤ مجلس اعلام کرد

ابهامات مناقصه انتخاب قطعه‌سازان در قراردادهای جدید خودرو

رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و اجرای اصل ٤٤ مجلس با تأکید بر این‌که با انتقال تکنولوژی باید کیفیت قطعات خودروهای داخلی روز به روز افزایش یابد، گفت: انتخاب قطعه سازان و این‌که آیا مناقصه‌ای برای انتخاب آنها برگزار می‌شود، یا خیر در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

به گزارش ایمنا، حمیدرضافولادگر با بیان این‌که در قراردادهای مشترک جدید اصل بر مشارکت قطعه‌سازان داخلی است، اظهار ‌کرد: انتخاب قطعه‌سازان و این‌که آیا مناقصه‌ای برای انتخاب قطعه‌سازان برگزار می‌شود، یا خیر برای نمایندگان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با بیان این‌که برای جلوگیری از انحصار در مشارکت قطعه‌سازان در قراردادهای جدید باید بررسی‌هایی انجام شود، افزود: کمیسیون صنایع ‌و معادن و کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و اجرای اصل ٤٤ نحوه انتخاب قطعه‌سازان را پیگیری و بررسی می‌کنند.

فولادگر ادامه ‌داد: قانون حداکثر ساخت داخل باید توسط خودروسازان رعایت شود و در بخش‌هایی که قطعه‌سازان قادر به ساخت هستند به هیچ‌وجه نباید قطعات نباید وارد شود و بنابر نظر مقام‌معظم‌رهبری واردات کالای مشابه تولید داخل حرام شرعی و قانونی است.

وی با بیان این‌که مسأله قانونی واردات کالای مشابه تولید داخل در کمیسیون ویژه تولید ملی در حال پیگیری است، یادآور‌ شد: سهم طرف ایرانی باید در قراردادهای جدید خودرویی قالب شود، چرا که در سال‌های اخیر قطعات داخلی ارتقای کیفیت مثبتی داشته است.

 

رییس کمیسیون ویژه تولید ملی‌ و نظارت بر اجرای اصل ٤٤ تصریح‌ کرد: با انتقال تکنولوژی باید کیفیت قطعات خودروهای داخلی روزبه‌روز افزایش یابد.