نظام بانکداری تأثیر بسیاری بر تضعیف تولیدکنندگان داشته است

رییس اتحادیه کفاشان دست‌دوز نظام بانکداری تأثیر بسیاری بر تضعیف تولیدکنندگان داشته است رییس اتحادیه کاشان دست‌دوز گفت: مسأله تعطیلی و ورشکستگی تولیدکنندگان مربوط به امروز و دیروز نبوده و دولت چند سالی است که به تولید توجه جدی ندارد. رسول شجری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران در خصوص این‌که داستان تعطیلی تولیدکنندگان مسأله امروز […]

رییس اتحادیه کفاشان دست‌دوز

نظام بانکداری تأثیر بسیاری بر تضعیف تولیدکنندگان داشته است

رییس اتحادیه کاشان دست‌دوز گفت: مسأله تعطیلی و ورشکستگی تولیدکنندگان مربوط به امروز و دیروز نبوده و دولت چند سالی است که به تولید توجه جدی ندارد.

رسول شجری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران در خصوص این‌که داستان تعطیلی تولیدکنندگان مسأله امروز و دیروز نبوده، اظهار ‌کرد: سال‌های گذشته به علت عدم وجود برنامه‌ای مدون برای تسهیل امور تولیدکنندگان توجه جدی به این بخش مستعد نشده که این امر سبب شد تا بازار تولید برای بقا، خود را به در و دیوار بزند و حالا فشار رکود بیش از پیش افزایش یافته و دیگر توان و رغبتی برای تولید نمانده است.

وی تصریح‌ کرد: نظام بانکداری تأثیر بسیار بالا و مستقیم بر تضعیف تولیدکنندگان داشته است. اعطای تسهیلات با سودهای بالا از سوی بانک و نوعی بنگاه‌داری سبب شده تا بخش زیادی از تولیدکنندگان در شرایط وخیمی قرار بگیرند درحالی‌که در اکثر مناطق دنیا بانک‌ها تسهیل گر امور و دستگیر تولیدکنندگان هستند اما در کشور پا گیر تولیدکنندگان شده‌اند.

رییس اتحادیه کفاشان دست‌دوز در این راستا ادامه‌ داد: بانک‌ها به راحتی به افراد دسته چک اعطا می‌کنند که این چک‌‌ها هم در بازار بدون ضمانت اجرایی دست به دست می‌چرخد و دست‌وپای تولیدکنندگان را می‌بندد.

 

شجری با بیان این‌که برای تولید یک کفش با کیفیت باید کار ماشین با کار دست تلفیق شوند، اظهار‌ کرد: اکثر شرکت‌های صاحب نام برای تولید محصولی باکیفیت از نیروی انسانی و ماشینی بهره می‌برند و تلفیق دو اتحادیه کفاشان ماشینی و دست‌دوز شایسته خواهد بود.