برگزاری مناقصه احیای بافت فرسوده شهری مانع بزرگی برای نوسازی است

رییس انجمن صنفی کانون انبوه‌سازان استان تهران برگزاری مناقصه احیای بافت فرسوده شهری مانع بزرگی برای نوسازی است رییس انجمن صنفی کانون انبوه‌سازان استان تهران از آمادگی انبوه سازان برای اجرای پروژه‌های بازآفرینی شهری خبر داد و گفت: با مشارکت انبوه‌سازان طرح‌های بازآفرینی شهری با سرعت بیش‌تری دنبال می‌شود. حسن محتشم در گفت‌وگو با ایرنا، […]

رییس انجمن صنفی کانون انبوه‌سازان استان تهران

برگزاری مناقصه احیای بافت فرسوده شهری مانع بزرگی برای نوسازی است

رییس انجمن صنفی کانون انبوه‌سازان استان تهران از آمادگی انبوه سازان برای اجرای پروژه‌های بازآفرینی شهری خبر داد و گفت: با مشارکت انبوه‌سازان طرح‌های بازآفرینی شهری با سرعت بیش‌تری دنبال می‌شود.

حسن محتشم در گفت‌وگو با ایرنا، اظهار کرد: احداث واحدهای کوچک در بافت‌های فرسوده شهری شرایط مناسبی را برای نوسازی محلات قدیمی شهر‌‌‌‌ها فراهم می‌کند.

وی گفت: با این حال یک عامل بازدارنده سبب شده انبو‌ه‌سازان نتوانند در احیای بافت‌های فرسوده شهری با شرکت عمران ‌و بهسازی شهری ایران در این زمینه همکاری کنند و برگزاری مناقصه احیای بافت فرسوده شهری مانع بزرگی در این بخش بوده است.

محتشم با اشاره به پیشنهادهای انبوه‌سازان برای احیای بافت‌های فرسوده شهری، گفت: پیشنهاد ما این است که شرکت عمران‌ و بهسازی شهری اراضی مورد نظر را در شهر‌‌‌‌ها به صورت تجمیع به انبوه‌سازان واگذار کند تا با برگزاری مناقصه در بین انبوه‌سازان کسانی که قیمت پایین دادند، اجرای پروژه‌های احیای بافت‌های فرسوده شهری را با ساخت واحدهای کوچک برعهده بگیرند.

وی با بیان این‌که مسأله برگزاری مناقصه از طریق مراجع ذی‌صلاح به راحتی قابل حل‌ و فصل است، گفت: شرکت عمران ‌و بهسازی شهری می‌تواند با رفع این مانع بزرگ انبوه‌سازان را وارد این پروژه‌ها بکند.

رییس انجمن صنفی کانون انبوه‌سازان استان تهران یادآور شد: دلیل این که تاکنون از برگزاری مناقصه اجرای پروژه‌های احیای بافت‌های فرسوده شهری در روزنامه‌ها استقبال نشده این است که در نوسازی این طرح‌ها به توانمندی‌های انبوه‌سازان توجه نشده است.

محتشم اظهار کرد: در صورتی که این طرح‌ها به انبوه‌سازان واگذار شود و پلاک‌های مورد نظر با رعایت ضوابط و مقررات در اختیار همکاران ما قرار گیرد در این صورت با قیمت مناسبی اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری دنبال خواهد شد.

وی با بیان این که یک محله مناسب برای مکان‌های خدماتی، آموزشی، فرهنگی، مذهبی و اجتماعی نیاز دارند، گفت: احیای بافت‌های فرسوده شهری بدون ورود انبوه‌سازان رونق نمی‌گیرد و یکی از دلایل کندی این پروژه‌ها در شهر‌‌‌‌ها عدم توجه به این مسأله بوده است در حالی که با اعمال سیاست‌های تشویقی دولت و رفع عوامل بازدارنده تولید‌کنندگان بیش‌تری وارد عرصه ساخت‌وساز و به خصوص احیای بافت‌های فرسوده شهری خواهند شد.

 

به گزارش ایرنا، احیای بافت‌های فرسوده شهری یکی از برنامه‌های مهم دولت و وزارت راه‌وشهرسازی در نوسازی پروژه‌های شهری است و به همین منظور ستاد بازآفرینی شهری در کشور و استان‌ها تشکیل شده تا با برنامه‌ریزی مناسب و هماهنگی با شهرداری‌ها، عملیات نوسازی بافت‌های فرسوده شهری در کشور با سرعت بیش‌تری انجام شود.