حضور نماینده سازمان بازرسی کل کشور در ۱۲هزارو۴۳۰ معامله

با توجه به راه‌اندازی سامانه ثبت معاملات کشور صورت گرفت حضور نماینده سازمان بازرسی کل کشور در ۱۲هزارو۴۳۰ معامله سازمان بازرسی کل کشور در سال گذشته از طریق سامانه ۱۳۶ به ۳۰هزارو۳۱۵ مورد شکایت و ۱۸هزارو۲۸۲ مورد اعلانات و گزارش رسیدگی کرده است. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سازمان بازرسی کل کشور به استناد […]

با توجه به راه‌اندازی سامانه ثبت معاملات کشور صورت گرفت

حضور نماینده سازمان بازرسی کل کشور در ۱۲هزارو۴۳۰ معامله

سازمان بازرسی کل کشور در سال گذشته از طریق سامانه ۱۳۶ به ۳۰هزارو۳۱۵ مورد شکایت و ۱۸هزارو۲۸۲ مورد اعلانات و گزارش رسیدگی کرده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سازمان بازرسی کل کشور به استناد اصل ۱۷۴ قانون اساسی، وظیفه نظارت بر حسن جریان امور و اجرای صحیح قوانین در دستگاه‌های اداری کشور را بر عهده دارد برهمین اساس، این سازمان در سال گذشته هزار و ۴۵۷ بازرسی برنامه‌ای‌، ۵ هزار و ۴۴۴ بازرسی موردی و ۱۱۵ بازرسی فوق‌العاده انجام داده است.

سازمان از طریق سامانه معاملات کشوری و نظارت بر روند برگزاری مناقصات و مزایدات در دستگاه‌های دولتی از میزان ۴۳هزارو۱۶۹ معامله ثبت شده در ۱۲هزارو۴۳۰ معامله نماینده داشته است و تعداد تذکرات ناظر سازمان به اعضای کمیسیون معاملات ۶هزارو۴۴۹ مورد و تعداد درخواست لغو یا تجدید معامله ۶۰۳ مورد بوده است.

سازمان بازرسی کل کشور در سال گذشته ۵۶ گزارش به دیوان عدالت اداری، ۳۵۳ گزارش به هیأت رسیدگی به تخلفات اداری نهاد ریاست جمهوری و ۶۹۱ گزارش به دادگستری و مراجع قضایی ارسال کرده است.

این سازمان به میزان ۳هزارو۳۰۶ میلیارد ریال از عدم‌النفع دولت جلوگیری و همچنین به میزان ۹۴۵ میلیارد دلار استرداد وجوه کرده است.

سازمان بازرسی کل کشور در سال گذشته از ۶۰هزارو۲۰۲ میلیارد ریال فرار مالیاتی جلوگیری کرده و ۸۹۷ میلیارد ریال رشوه و ۱۵هزارو۵۴۰ میلیارد ریال سوءجریان در معاملات را کشف کرده است.

 

همچنین با پیگیری‌های این سازمان ۳۶۹ میلیارد ریال از مطالبات دستگاه‌های اجرایی از شرکت‌های خصوصی وصول شده است.