حل مشکل قاچاق کالا در برخورد با اصناف نیست

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس حل مشکل قاچاق کالا در برخورد با اصناف نیست سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس‌شورای‌اسلامی گفت: افزایش هزینه‌های تولید و همچنین حجم بالای واردات کالا از جمله دلایل اصلی کاهش تولیدات داخلی است. کاظم‌دلخوش در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی اصناف ایران درباره دلایل بالابودن هزینه‌های تولید در داخل کشور اظهار‌کرد: بخشی از هزینه‌های […]

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس

حل مشکل قاچاق کالا در برخورد با اصناف نیست

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس‌شورای‌اسلامی گفت: افزایش هزینه‌های تولید و همچنین حجم بالای واردات کالا از جمله دلایل اصلی کاهش تولیدات داخلی است.

کاظم‌دلخوش در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی اصناف ایران درباره دلایل بالابودن هزینه‌های تولید در داخل کشور اظهار‌کرد: بخشی از هزینه‌های تولید شامل مالیات، بیمه تأمین اجتماعی، دستمزد نیروی کار، اخذ عوارض‌های گوناگون و هزینه‌های جاری است که موجب شده قیمت تمام شده تولید کالا افزایش یابد و تولید برای تولیدکننده مقرون به صرفه نباشد.

وی تصریح‌کرد: امروزه صادرات به عنوان یک واقعیت مهم و ضرورت قطعی در صحنه اقتصاد ملی مطرح است و هر چقدر تولیدکنندگان ما برای ارتقای کیفیت محصولات تلاش کنند و امکان رقابت از نظر کیفیت و قیمت در سطح بازارهای جهانی بیش‌تر فراهم شود، قطعاً شرایط مناسب‌تری برای اقتصاد کشور رقم خواهد خورد.

دلخوش اظهار‌کرد: افزایش حجم تولید و حجم فروش کالاهای ایرانی در داخل و خارج کشور باعث بهبود و رونق اقتصادی در حوزه‌های تولید و اشتغال خواهد شد.

وی در ادامه با انتقاد از حجم بالای کالای قاچاق در کشور افزود: برای مبارزه با قاچاق کالا تلاش‌هایی شده که به نظر می‌رسد کافی نباشد و باید با فرهنگ‌سازی از خرید قاچاق کالا جلوگیری کرد.

 

دلخوش تأکید‌کرد: صرفاً برخورد با مغازه‌دار و اصناف مشکل قاچاق کالا را حل نمی‌کند؛ بلکه باید این معضل را ریشه‌یابی و راه صحیح چگونگی برخورد با آن را پیدا کرد.