انتقاد عضو اتاق بازرگانی از جلسه رییس‌جمهور با صادرکنندگان

انتقاد عضو اتاق بازرگانی از جلسه رییس‌جمهور با صادرکنندگان عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با انتقاد از برگزاری جلسه رییس‌جمهور با تعدادی از صادرکنندگان فولاد و پتروشیمی گفت: حتی رییس اتاق بازرگانی ایران هم به این نشست دعوت نشده بود. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمدلاهوتی در سی ‌و چهارمین نشست هیأت نمایندگان […]

انتقاد عضو اتاق بازرگانی از جلسه رییس‌جمهور با صادرکنندگان

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با انتقاد از برگزاری جلسه رییس‌جمهور با تعدادی از صادرکنندگان فولاد و پتروشیمی گفت: حتی رییس اتاق بازرگانی ایران هم به این نشست دعوت نشده بود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمدلاهوتی در سی ‌و چهارمین نشست هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن‌ و کشاورزی تهران اظهارکرد: در هفته اخیر رییس‌جمهور صادرکنندگان را به حضور طلبید و در حالی‌که در سال ۹۵ مقرر شده بود که جلسه‌ای با صادرکنندگان برگزار شود، این موضوع به دی‌ماه سال ۹۶ موکول شد؛ ولی نکته حایز اهمیت آن این بود که هیچ نماینده‌ای از بخش خصوصی در این جلسه حضور نداشت و حتی رییس پارلمان بخش خصوصی نیز به جلسه دعوت نشده بود.

رییس کنفدراسیون صادرات ایران افزود: ما به عنوان نمایندگان بخش خصوصی در اتاق تهران، موضوع برگزاری جلسه با صادرکنندگان را از طریق رسانه‌ها و سایت‌های خبری متوجه شدیم، در حالی‌که به نظر می‌رسد اگر دولت به دنبال حل مشکلات صادرکنندگان است، برگزاری جلسه با پتروشیمی‌‌ها و فولادی‌‌ها توجیه ندارد، چرا که آنها دسترسی خوبی به مقامات دولتی دارند و حتی مدیرانشان هم بعضاً از سوی دولت تعیین می‌شوند.

 

وی اضافه‌کرد: بر این اساس انتظار ما آن است که به زودی رییس‌جمهور جلسه‌ای با صادرکنندگان کالاهای غیرنفتی و نمایندگان پارلمان بخش خصوصی برگزار کند.