رشد اقتصادی کشور در گرو حکمرانی خوب است

نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان ‌‌ رشد اقتصادی کشور در گرو حکمرانی خوب است نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: برای رشد اقتصادی کشور به بهبود محیط کسب‌ و کار و حکمرانی خوب(Good Governance) در عرصه اقتصادی نیاز داریم. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از سایت خبری اتاق بازرگانی اصفهان، مصطفی‌رناسی مشارکت مردم را یکی […]

نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان ‌‌

رشد اقتصادی کشور در گرو حکمرانی خوب است

نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: برای رشد اقتصادی کشور به بهبود محیط کسب‌ و کار و حکمرانی خوب(Good Governance) در عرصه اقتصادی نیاز داریم.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از سایت خبری اتاق بازرگانی اصفهان، مصطفی‌رناسی مشارکت مردم را یکی از اصول اولیه و مهم حکمرانی خوب دانست و اظهار کرد: حضور و فعالیت سازمان‌های غیردولتی یا مردم نهاد نقش مهمی در افزایش مشارکت مردم در فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی دارد.

وی حاکمیت قانون‌ و قانون‌مداری را دومین اصل حکمرانی خوب عنوان‌ کرد و افزود: احترام به حقوق مردم و رعایت قانون در همه بخش‌ها یکی از پایه‌های اساسی حکمرانی خوب است.

رناسی شفافیت را سومین اصل حکمرانی خوب در عرصه اقتصاد کشور برشمرد و گفت: امکان دسترسی به اطلاعات و گردش آسان و آزاد اطلاعات و امکان دسترسی به عملکرد و فعالیت‌های دولت می‌تواند در شناسایی نقاط ضعف و قوت تصمیمات کمک کند.

وی به سیستم پرداخت مالیات در کشورهای توسعه‌یافته اشاره کرد و افزود: مالیات‌دهنده می‌تواند انتخاب کند که مالیاتش در چه بخش و در چه موضوعی هزینه شود و این رویه باعث افزایش میزان مالیات پرداختی شهروندان این کشور شده است.

نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان پاسخگویی را یکی دیگر از اصول حکمرانی خوب دانست و گفت: بخش خصوصی در حیطه قانون می‌تواند از دولت در موضوعات مرتبط مطالبه‌گری کند و دولت موظف به پاسخگویی باشد .

وی همگرایی بین بخش‌های دولتی و غیردولتی را یکی دیگر از اصول مهم حکمرانی خوب دانست و افزود: برای اتخاذ تصمیم‌ها بخش دولتی با بخش خصوصی بایستی همگرا باشد تا اثرات آن مثبت و ارزنده باشد.

رناسی حقوق مساوی‌، اثربخشی و کارایی و مسؤولیت‌پذیری را از دیگر اصول مهم حکمرانی خوب برشمرد.