عدم ثبت سفارش با دلار تصمیم مناسبی است

رییس خانه اقتصاد ایران عدم ثبت سفارش با دلار تصمیم مناسبی است رییس خانه اقتصاد ایران با بیان این‌که اگر بتوانیم در ثبت سفارش تنوع ارز داشته باشیم کار خوبی است، گفت: هر چقدر از وابستگی به دلار کم کنیم به نفع کشور است.  ابراهیم‌جمیلی در گفت‌وگو با میزان درباره عدم ثبت سفارش کالا با […]

رییس خانه اقتصاد ایران

عدم ثبت سفارش با دلار تصمیم مناسبی است

رییس خانه اقتصاد ایران با بیان این‌که اگر بتوانیم در ثبت سفارش تنوع ارز داشته باشیم کار خوبی است، گفت: هر چقدر از وابستگی به دلار کم کنیم به نفع کشور است.

 ابراهیم‌جمیلی در گفت‌وگو با میزان درباره عدم ثبت سفارش کالا با دلار اظهار‌ کرد: ما با دلار ارتباطمان را قطع کردیم و عملاً با خارج شدن دلار هم ما و هم طرف‌های مقابل به مشکل خوردند.

وی با بیان این‌که اگر بتوانیم در ثبت سفارش تنوع ارز داشته باشیم کار خوبی است، افزود: البته همه امور به دلخواه نیست برخی از آنها به دلیل تغییر شرایط به وجود می‌آید و این تصمیم به دلیل اصرار بر تنش آمریکا است که گرفته شده و در مجموع تصمیم خوبی است.

رییس خانه اقتصاد ایران گفت: هر چند این موضوع تبعاتی خواهد داشت اما، هر چقدر از وابستگی به دلار کم کنیم به نفع کشور است.

جمیلی ادامه‌داد: این‌که در دنیا تمام مبادلات بر مبنای دلار باشد نیست و راه برای سایر ارز‌ها نیز در حال باز شدن است.

وی با بیان این‌که این تصمیم دولت تأثیر منفی بر بازار نخواهد گذاشت و شاید بر تعداد انگشت‌شماری از کالا‌ها تأثیر بگذارد، خاطرنشان‌کرد: بهتر است دولت قبل از تصمیم‌گیری در چنین مواردی با بخش خصوصی مشورت کند و این بخش را در جریان قرار دهد.

جمیلی تأکید‌کرد: باید تلاش کنیم در اقتصاد جهانی حضور داشته باشیم و اگر در سازمان تجارت جهانی عضو بودیم تأثیرگذاری برخی تصمیمات بر اقتصاد کم‌تر بود.