رقابت با کالای خارجی با تسهیلات ۲۵ درصدی ممکن نیست

رییس اتاق اصناف بوشهر رقابت با کالای خارجی با تسهیلات ۲۵ درصدی ممکن نیست رییس اتاق اصناف بوشهر معتقد است: مردم از کالاهای با کیفیت استقبال می‌کنند؛ خرید محصولاتی چون پارچه و مواد شوینده نشان از همین موضوع است. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران، مصطفی‌گراشی در مورد تأکید بر […]

رییس اتاق اصناف بوشهر

رقابت با کالای خارجی با تسهیلات ۲۵ درصدی ممکن نیست

رییس اتاق اصناف بوشهر معتقد است: مردم از کالاهای با کیفیت استقبال می‌کنند؛ خرید محصولاتی چون پارچه و مواد شوینده نشان از همین موضوع است.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران، مصطفی‌گراشی در مورد تأکید بر حمایت از کالای ایرانی و توجه به تولید داخلی اظهارکرد: ‌باید علاوه بر فرهنگ‌سازی و تبلیغات به این مهم عمل کنیم. در همین راستا اولین قدم رجوع به خودمان و تحقق این شعار در تشکیلات جمعی است.

وی افزود: ‌باید الزامات رسیدن به این هدف را مشخص کنیم. بگذارید مثالی در مورد محصولی چون چای بزنم؛ ذائقه مردم چای نامرغوب موجود در بازار را نمی‌پسندد و در عوض مردم از چای بسته‌بندی خوش‌عطر استفاده می‌کنند. جای ارتقای تولید و بسته‌بندی و به‌روز شدن صنایع باید مردم را مجبور کنیم از محصولات بی‌کیفیت استفاده کنند؟

این فعال صنفی در مورد چگونگی رسیدن به تحقق این شعار گفت: ‌آماده‌سازی زیرساخت‌ها برای رسیدن به این هدف، چیزی نیست که بتوان طی ۶ ماه و یا یک سال به آن رسید. باید صنایع تولید، صنایع فرآوری و… را برای بسترسازی فراهم کنیم.

گراشی ادامه‌داد: در این راه نیاز به تشکیلات و کمک‌های دولتی و حمایت‌ بانک‌ها است. با تسهیلات ۲۵ درصدی هیچ صنعتی نمی‌تواند با نمونه‌های خارجی رقابت کند. منظورم محصولات درجه‌ یک دنیا نیست و بلکه تنها رقابت با کشورهایی در سطح خودمان مدنظر من است. معتقدم حتی با تسهیلات ۱۵ درصدی هم نمی‌توان حرفی برای گفتن در حوزه تولید و رقابت با محصولات مشابه خارجی داشت.

وی در مورد استقبال مردم از محصولات داخلی گفت: ‌ما بار‌‌ها شاهد بوده‌ایم که مردم از محصولات استاندارد ایرانی استقبال کرده‌اند. برای مثال پارچه کت ‌و شلوار ایرانی میان ایرانی‌‌‌ها محبوب است و تقاضا برای آن زیاد است. در مورد مواد شوینده ایرانی هم ماجرا به همین ترتیب است و این نشان می‌دهد مردم در صورت مواجهه با کالای ایرانی استاندارد از آن استقبال می‌کنند و اصلاً نیازی به تبلیغ برای جلب توجه مردم به محصولات ایرانی نیست.