تثبیت نرخ ارز سبب ثبات بازار می‌شود

دبیرکل اتاق اصناف ایران مطرح‌ کرد تثبیت نرخ ارز سبب ثبات بازار می‌شود دبیرکل اتاق اصناف ایران ثبات نرخ ارز را سبب شفاف‌سازی وضعیت فعالان اقتصادی و ثبات بازار اعلام کرد. به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، علی‌عوض‌پور با اشاره به تأثیر ثبات قیمت ارز در اقتصاد کشور‌ها اظهارکرد: ثبات نرخ ارز امکان برنامه‌ریزی روند تولید […]

دبیرکل اتاق اصناف ایران مطرح‌ کرد

تثبیت نرخ ارز سبب ثبات بازار می‌شود

دبیرکل اتاق اصناف ایران ثبات نرخ ارز را سبب شفاف‌سازی وضعیت فعالان اقتصادی و ثبات بازار اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، علی‌عوض‌پور با اشاره به تأثیر ثبات قیمت ارز در اقتصاد کشور‌ها اظهارکرد: ثبات نرخ ارز امکان برنامه‌ریزی روند تولید و عرضه کالا را برای فعالان اقتصادی فراهم می‌کند که نوسانات چند وقت گذشته مانع از این هدف‌گذاری شده است.

وی عملیاتی شدن فوری ثبات در نرخ ارز را از سوی دولت بسیار ضروری دانست و گفت: اصلاح سیاست‌های مالی در سال جاری برای تحقق هدف‌گذاری انجام شده برای حمایت از تولید کالای داخلی می‌تواند بسیار اثرگذار باشد.

دبیر کل اتاق اصناف ایران افزود: انتظار بخش خصوصی از دولت ثبات اقتصادی در قوانین و مقررات است.

عوض‌پور در خصوص واحدهای تولیدکننده صنفی تحت پوشش اتاق‌های صنفی افزود: تأکید لازم بر این واحد‌ها تا اصلاح قیمت ارز انجام شده همچنین نظارت بر بازار با دقت بیش‌تر نیز در حال اجراست.

وی با اشاره به اثرگذاری تأمین ارز تولیدکننده‌های صنفی در کاهش هزینه‌های تولید ادامه‌داد: بخشی از مواد‌اولیه و واسطه‌ای از طریق نرخ ارز سبب به‌هم‌ریختگی در وضعیت این بخش از توسعه خواهد شد.