مهم‌ترین مشکل صادرات کشور بحران قیمت تمام شده است

رییس اتاق شیراز مهم‌ترین مشکل صادرات کشور بحران قیمت تمام شده است مناقصه‌مزایده‌ـ رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن‌ و کشاورزی شیراز گفت: در حال حاضر مهم‌ترین مشکل صادرات کشور، بحران قیمت تمام شده است که اصلاح مؤلفه‌های این بحران از جمله نظام بانکی، مالیاتی، تأمین اجتماعی و بدنه بزرگ دولت باید هر چه سریع‌تر در […]

رییس اتاق شیراز

مهم‌ترین مشکل صادرات کشور بحران قیمت تمام شده است

مناقصه‌مزایدهـ رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن‌ و کشاورزی شیراز گفت: در حال حاضر مهم‌ترین مشکل صادرات کشور، بحران قیمت تمام شده است که اصلاح مؤلفه‌های این بحران از جمله نظام بانکی، مالیاتی، تأمین اجتماعی و بدنه بزرگ دولت باید هر چه سریع‌تر در دستور کار مجلس قرار گیرد تا شرایط تولید، اشتغال و حمایت از کالای ایرانی بهبود یابد.

به گزارش مناقصه‌مزایده جمال رازقی تصریح‌کرد: مجلس شورای اسلامی باید موضوع قیمت تمام شده را به عنوان خط قرمز در تصمیم‌گیری‌ها و سیاست‌های خود در دستور کار قرار دهد تا تولید در کشور رونق باید. همچنین نیاز است در تعاملات و روابط خارجی کشور اصلاحات اساسی انجام شود، به عنوان مثال عوارض ورودی واردات محصولات ایرانی در کشوری مانند عراق دو الی ۳ برابر و سخت‌تر از کشورهای دیگر است که این موضوع باید مورد توجه مسؤولان قرار گیرد.

وی عنوان‌کرد: صادرات یک موضوع مهم، اساسی و فرادستگاهی است لذا نیاز است سازمان توسعه‌ای برای رشد و توسعه این بخش در کشور ایجاد شود تا مسایل را سیاست‌گذاری و مدیریت کند. اگر این مشکلات حل شود جهش اساسی در تولید، اشتغال و صادرات کشور انجام خواهد شد.

رازقی افزود: باید سازوکاری انجام شود که برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی از تهران تمرکززدایی شده و در استان‌ها برگزار شود به عنوان مثال استان فارس می‌تواند در حوزه‌های گردشگری، انجیر، خرما و شیرین‌بیان نمایشگاه‌های بین‌المللی مناسب برگزار کند. برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی در استان‌ها دستاوردهای مثبتی از جمله رونق کسب‌ و کار و انتقال دانش فنی به دنبال دارد.

رییس اتاق شیراز معتقد است: هم‌اکنون تصمیم‌گیری‌ها و سیاست‌گذاری‌ها در خصوص نرخ ارز در کشور فضا را برای دو نرخی بودن ارز فراهم می‌کند. مجلس شورای اسلامی باید به موضوع ارز در کشور ورود کرده و نسبت به شفافیت آن اقدام کند.

ر‌ازقی مجلس شورای اسلامی باید به موضوع ارز در کشور ورود کرده و نسبت به شفافیت آن اقدام کند. هم‌اکنون تصمیم‌گیری‌ها و سیاست‌گذاری‌ها در خصوص نرخ ارز در کشور فضا را برای دونرخی بودن ارز فراهم می‌کند که این روند مناسب نیست.

وی با اشاره به مشکلات صادرکنندگان در تبادل ارز حاصل از صادرات غیرنفتی اظهارکرد: همه باید کمک کنند تا دولت در تک نرخی شدن ارز موفق شود. مجلس باید مسؤولان بانک مرکزی و وزارت امور خارجه را برای رفع این مشکلات مورد سؤال قرار دهد.