تناسب منطقی قیمت و کیفیت از راهکارهای تشویق خرید کالای ایرانی است

مشاور عالی کمیسیون تشکل‌های اتاق بازرگانی اصفهان تناسب منطقی قیمت و کیفیت از راهکارهای تشویق خرید کالای ایرانی است مشاور عالی کمیسیون تشکل‌های اتاق بازرگانی اصفهان با بیان این‌که متأسفانه طی سالیان گذشته کالای ایرانی در بسیاری از زمینه‌ها بی‌منطق شده و لازم است خرید کالای ایرانی از توجیه منطقی برخوردار شود، گفت: با وجودی […]

مشاور عالی کمیسیون تشکل‌های اتاق بازرگانی اصفهان

تناسب منطقی قیمت و کیفیت از راهکارهای تشویق خرید کالای ایرانی است

مشاور عالی کمیسیون تشکل‌های اتاق بازرگانی اصفهان با بیان این‌که متأسفانه طی سالیان گذشته کالای ایرانی در بسیاری از زمینه‌ها بی‌منطق شده و لازم است خرید کالای ایرانی از توجیه منطقی برخوردار شود، گفت: با وجودی که نهاده‌های اقتصادی کشور ما بسیار ارزان است، قیمت تمام شده محصولات ایرانی به دلیل تصمیمات نادرست مدیریتی بسیار بالاست.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از سایت اتاق بازرگانی اصفهان علی‌عطافر در نخستین جلسه کمیسیون تشکل‌های اتاق بازرگانی اصفهان تصریح ‌کرد: در نظر گرفتن و پایبندی به تعهدات و خدمات کالا، متناسب بودن قیمت کالا با کیفیت آن و همچنین اضافه شدن مزیت رقابتی به اجناس را از جمله راهکار‌های منطقی کردن خرید کالای ایرانی است.

‌این مدرس دانشگاه تأکید‌کرد: منطقی شدن خرید کالای ایرانی برای مردم کشورمان بر میزان رغبت کشورهای همسایه بر استفاده از کالای ایرانی تأثیر‌گذار خواهد بود.

علی‌صفرنوراله، عضو کمیسیون نیز ارایه خدمات آموزشی به تولیدکنندگان به منظور افزایش بهره‌وری، اتکاء به بخش خصوصی و استفاده از امکانات دولت در راستای منافع بخش خصوصی و… را از جمله وظایف تشکل‌ها بیان کرد و گفت: برای موفقیت در مسیر صادرات باید آهسته و سنجیده حرکت کرد و راستگویی و صداقت از عوامل مهم موفقیت در بازار کشورهای هدف است. دیگر اعضاء کمیسیون تشکل‌ها نیز ساماندهی تولید و تولید بر اساس نیاز بازار، اجرای خصوصی‌سازی و خروج از تفکر دولتی، حرکت به سوی تفکر سیستمی و حذف اقدامات سلیقه‌ای، تولید محصولات باکیفیت و…را از راه‌های حمایت از کالای ایرانی بیان ‌کردند.

در ادامه جلسه جلیل‌جوکار، رییس انجمن تولید و صادرکنندگان صنایع دستی استان اصفهان ضمن معرفی این انجمن، گفت: ۴۰ هزار هنرمند در ۱۹۹ رشته صنایع دستی استان اصفهان مشغول فعالیت هستند. وی تصریح‌ کرد: با وجود این‌که ایران سومین کشور تولیدکننده صنایع دستی است متأسفانه به لحاظ صادرات دارای رتبه ۳۶ در جهان است.

جوکار دارا بودن عناوینی چون شهر جهانی و خلاق صنایع دستی از سوی سازمان ملل به اصفهان را از جمله پتانسیل‌های موجود این شهر نام برد‌ و تصریح‌ کرد: متأسفانه چنانچه شایسته است از آن استفاده نشده است.

رییس انجمن تولید و صادرکنندگان صنایع دستی استان کمیسیون‌های صادرات و توسعه بازار، کمیسیون آموزش‌ و پژوهش در حوزه صنایع دستی، کمیسیون تولید، پایش و هماهنگی را کمیسیون‌های ذیل این انجمن معرفی و تصریح ‌کرد: این انجمن مشکلات حوزه صادرات صنایع دستی را به مشکلات حوزه تولید، بازاریابی و لجستیک تقسیم‌بندی کرده و در حال بررسی راهکارهای رفع آنهاست.

عضو هیأت علمی دانشگاه هنر جلوگیری از ایجاد تشکل‌های موازی در حوزه صنایع دستی، پیگیری ایجاد پایگاه دائمی فروش در چین و پاریس، ایجاد تعامل با رایزنان فرهنگی و اقتصادی سفارتخانه‌های کشور به منظور توسعه فروش بین‌المللی، پیگیری تشکیل میز کشوری صنایع دستی در اصفهان و فعالیت در زمینه ایجاد و دسته‌بندی کدهای HS به منظور سهولت صادرات و… را از جمله اقدامات انجام شده توسط این انجمن با همکاری اتاق بازرگانی اصفهان بیان کرد.