برنامه مدونی در زمینه تحول اقتصاد صنعت دارو وجود ندارد

رییس اتحادیه واردکنندگان دارو مطرح کرد: از سوی وزارت بهداشت برنامه مدونی در زمینه تحول اقتصاد صنعت دارو وجود ندارد رییس اتحادیه واردکنندگان دارو با اشاره به بی‌برنامگی دولت در رفع بحران در بخش دارو گفت: وزارتخانه هیچ هم اندیشی برای رفع بحران با فعالان بخش خصوصی نداشته است. برنامه‌ای وجود ندارد که درباره آن […]

رییس اتحادیه واردکنندگان دارو مطرح کرد: از سوی وزارت بهداشت

برنامه مدونی در زمینه تحول اقتصاد صنعت دارو وجود ندارد

رییس اتحادیه واردکنندگان دارو با اشاره به بی‌برنامگی دولت در رفع بحران در بخش دارو گفت: وزارتخانه هیچ هم اندیشی برای رفع بحران با فعالان بخش خصوصی نداشته است. برنامه‌ای وجود ندارد که درباره آن با بخش خصوصی مشورت کنند.

ناصر ریاحی در گفت‌وگو با سایت خبری اتاق تهران درباره تحول اقتصادی صنعت دارو در سال‌جاری اظهارکرد: برنامه مدونی از سوی وزارت بهداشت در زمینه تحول اقتصاد صنعت دارو وجود ندارد. طرح تحول سلامت از نظر منابع تغییری نکرده است. در جدید‌ترین اقدام وزارتخانه می‌خواهد از یک شرکت دولتی که خودش ایجاد کرده به‌طور متمرکز خرید کند.

وی افزود: این شرکت به دنبال سود نیست و به دلیل خرید کلان قیمت پایین‌تری دارد. امیدواریم چنین ایده‌هایی برای تأمین نیاز مردم موفقیت‌آمیز اجرا شود اما براساس تجارب قبلی، نسبت به موفقیت این ایده تردید دارم.

ریاحی گفت: شرایط تجارت دارو برای فعالان بخش خصوصی با توجه به مشکلات مختلف این حوزه جذاب نبوده و اقتصادی نیست اما به دلیل شرایط بیماران فعالیت را ادامه می‌دهیم.

به گفته وی وزارت بهداشت در سیاستی جدید تصمیم دارد از شرکت‌های خارجی تولیدکننده دارو برای ایجاد نمایندگی در ایران دعوت کند تا با دایر کردن نمایندگی به‌طور مستقیم دارو فروخته شده و هزینه واردات کم شود.

عضو هیأت نمایندگان اتاق تهران گفت: داروهای ساده و کم حجم در ایران تولید می‌شود و داروهای وارداتی تولید شرکت‌های بزرگ آمریکایی و اروپای غربی است. سیاست وزارت بهداشت در ایجاد نمایندگی این شرکت‌های بزرگ در حالی است که آنها برای سفر به بازار ایران محدودیت دارند. طرح چنین سیاست‌هایی از سوی وزارت بهداشت نشان می‌دهد که تا چه اندازه در این زمینه بی‌برنامه و بی‌مطالعه هستیم.