ضرورت پایان دادن به بن بست صادرات در مرز شلمچه

رییس اتاق بازرگانی آبادان مطرح‌کرد ضرورت پایان دادن به بن بست صادرات در مرز شلمچه رییس اتاق بازرگانی آبادان با ابراز نارضایتی از وضعیت پایانه تجاری مرزی شلمچه گفت: برای جذب سرمایه‌گذار در منطقه لازم است که امتیازات مناطق آزاد تمام و کمال در آبادان و خرمشهر به اجرا گذاشته شود. به گزارش مناقصه‌مزایده به […]

رییس اتاق بازرگانی آبادان مطرح‌کرد

ضرورت پایان دادن به بن بست صادرات در مرز شلمچه

رییس اتاق بازرگانی آبادان با ابراز نارضایتی از وضعیت پایانه تجاری مرزی شلمچه گفت: برای جذب سرمایه‌گذار در منطقه لازم است که امتیازات مناطق آزاد تمام و کمال در آبادان و خرمشهر به اجرا گذاشته شود.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از پایگاه خبری اتاق ایران مسعودخیاط‌زاده، عضو شورای راهبردی اقتصادی منطقه آزاد اروند با ابراز نارضایتی از وضعیت پایانه تجاری مرزی شلمچه گفت: به‌رغم تمام قول‌های مساعدی که از سوی سازمان منطقه آزاد اروند در خصوص رفع کاستی‌های موجود در این پایانه و رفع محدودیت‌های گمرکی از سوی دولت عراق به عنوان مهم‌ترین شریک تجاری جمهوری اسلامی ایران داده شده، هنوز شاهد کاهش ترانزیت کالا در این مرز هستیم.

وی ادامه‌داد: سرمایه‌گذار مناطق آزاد را سکوی صادرات آسان و بی‌دردسر می‌داند و اگر قرار باشد همچنان ترانزیت کالا از طریق مرز شلمچه با مشکل روبه‌رو باشد، نه تنها سرمایه‌گذار که حتی صادرکنندگان هم رویگردان خواهند شد. این مسایل آثار سوء و جبران‌ناپذیری برای اقتصاد منطقه آزاد اروند دارد.