چرا اصناف برچسب قیمت نصب نمی‌کنند؟

نامه انتقادی سازمان حمایت به فاضلی چرا اصناف برچسب قیمت نصب نمی‌کنند؟ سازمان حمایت اعلام کرد: علی‌رغم صراحت قانون و تأکیدات مکرر دایر بر ضرورت نصب برچسب قیمت، نتایج حاصل از بررسی‌های میدانی و گزارش‌های واصله بیانگر عدم رعایت مقوله مذکور از سوی برخی واحدهایی صنفی من‌جمله فروشندگان پوشاک و کیف و کفش است. به […]

نامه انتقادی سازمان حمایت به فاضلی

چرا اصناف برچسب قیمت نصب نمی‌کنند؟

سازمان حمایت اعلام کرد: علی‌رغم صراحت قانون و تأکیدات مکرر دایر بر ضرورت نصب برچسب قیمت، نتایج حاصل از بررسی‌های میدانی و گزارش‌های واصله بیانگر عدم رعایت مقوله مذکور از سوی برخی واحدهایی صنفی من‌جمله فروشندگان پوشاک و کیف و کفش است.

به گزارش تسنیم، شهرام‌میرآخورلو، عضو هیأت مدیره و معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید کنندگان با ارسال نامه‌ای به علی فاضلی، رییس اتاق اصناف ایران اظهارکرد: پیرو نامه شماره ۳۷۰/۹۶/۴۸۱۸۷ مورخ ۰۴/۱۱/۱۳۹۶ موضوع ابلاغ دستورالعمل اجرایی طرح ویژه بازرسی و نظارت بر بازار کالا و خدمات به آگاهی می‌رساند علی‌رغم صراحت قانون و تأکیدات مکرر دایر بر ضرورت نصب برچسب قیمت، نتایج حاصل از بررسی‌های میدانی و گزارش‌های واصله بیانگر عدم رعایت مقوله مذکور از سوی برخی واحدهایی صنفی من‌جمله فروشندگان پوشاک و کیف و کفش می‌باشد.

لذا به لحاظ اهمیت موضوع ضروری است ضمن هماهنگی با اتحادیه‌های ذی‌ربط متضمن اتخاذ تدابیر و تمهیدات مناسب برای رفع مشکل، مراتب به قید فوریت پیگیری و با متخلفین برابر قوانین‌ و مقررات برخورد مؤثر و بازدارنده صورت گرفته و نتایج حاصله به این معاونت منعکس شود.

بنابراین گزارش اتحادیه صنف براساس این نامه رییس اتاق اصناف تهران نامه‌ای به اتحادیه‌های صنفی می‌نویسد و خواستار نصب برچسب قیمت کالا و خدمات در واحدهای صنفی خرده‌فروشی و عمده‌فروشی می‌شود.

فاضلی رییس اتاق اصناف کشور نیز همچنین نامه‌ای به رؤسای اتاق‌های اصناف مرکز استان‌ها درباره لزوم نصب برچسب می‌نویسد و ابلاغ می‌کند در صورت مشاهده تخلف آن اتحادیه با متخلفین برابر قوانین و مقررات برخورد صورت گیرد.