ورود مجلس به اصلاح روند صدور کارت‌های بازرگانی

ورود مجلس به اصلاح روند صدور کارت‌های بازرگانی دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: این‌که گفته می‌شود کارت‌های بازرگانی در صورت بروز تخلف، ابطال می‌شود، عملاً بی‌اثر است چرا که ابطال زمانی است که سوءاستفاده از کارت به پایان رسیده و عملاً حالت بازدارندگی ندارد. حسن‌حسینی‌شاهرودی در گفت‌وگو با مهر گفت: ابطال کارت‌های بازرگانی به علت […]

ورود مجلس به اصلاح روند صدور کارت‌های بازرگانی

دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: این‌که گفته می‌شود کارت‌های بازرگانی در صورت بروز تخلف، ابطال می‌شود، عملاً بی‌اثر است چرا که ابطال زمانی است که سوءاستفاده از کارت به پایان رسیده و عملاً حالت بازدارندگی ندارد.

حسن‌حسینی‌شاهرودی در گفت‌وگو با مهر گفت: ابطال کارت‌های بازرگانی به علت کم‌کاری هنگام صدور و تمدید این کارت‌‌ها و برای پوشش خطاهای گذشته است.

وی با انتقاد از روند فعلی صدور و تمدید کارت‌های ‌بازرگانی افزود: سوءاستفاده عده‌ای سودجو از کارت‌های ‌بازرگانی روستاییان موجب بدهی‌های سنگین مالیاتی و گمرکی غیرقابل وصول شده است.

دبیرکمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به رفتار دوگانه دولت در خصوص صدور و ابطال کارت‌های بازرگانی اظهارکرد: ابطال این کارت‌‌ها موقتی است و برای حل معضلات ناشی از این کارت‌ها، حکم مسکن را دارد که برای پوشش خطاهای گذشته انجام گرفته است.

وی افزود: کم‌کاری و بی‌دقتی هنگام صدور کارت‌های‌بازرگانی، منجر به ابطال هزاران کارت شده است.

حسینی‌شاهرودی با اشاره به نظارت ضعیف نهادهای ذی‌ربط بر رفتار دارندگان کارت‌های بازرگانی خاطرنشان‌کرد: بعد از صدور، باید نظارت‌‌ها بر رفتار دارندگان این کارت‌‌ها با جدیت پیگیری شود.

به گفته وی مجلس برای اصلاح روند صدور و تمدید کارت‌های بازرگانی ورود می‌کند.

دبیرکمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به تعلل کمیسیون اقتصادی دولت در اصلاح «ماده ۱۰ آیین‌نامه اجرایی قانون صادرات و واردات» عنوان‌کرد: چنانچه دولت در خصوص اصلاح این ماده بیش از این کوتاهی کند مجلس به عنوان دستگاه نظارتی برای اصلاح روند صدور و تمدید کارت‌های ‌بازرگانی ورود می‌کند.