لزوم اجرای نظام تشخیص مالیاتی

رییس اتاق بازرگانی ایران مطرح‌ کرد لزوم اجرای نظام تشخیص مالیاتی رییس اتاق بازرگانی ایران گفت: اگر فرار‌های مالیاتی، شناسایی و نظام تشخیص عملی شود درآمد‌های مالیاتی کشور به‌طور چشمگیری افزایش می‌یابد. غلامحسین شافعی در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما، با بیان این‌که اجرایی شدن نظام تشخیص مالیاتی، فشار را از تولید بر می‌دارد، […]

رییس اتاق بازرگانی ایران مطرح‌ کرد

لزوم اجرای نظام تشخیص مالیاتی

رییس اتاق بازرگانی ایران گفت: اگر فرار‌های مالیاتی، شناسایی و نظام تشخیص عملی شود درآمد‌های مالیاتی کشور به‌طور چشمگیری افزایش می‌یابد.

غلامحسین شافعی در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما، با بیان این‌که اجرایی شدن نظام تشخیص مالیاتی، فشار را از تولید بر می‌دارد، اظهارکرد: در شرایط فعلی متأسفانه آنچه که فشار، شناسایی و شفافیت است در فعالیت‌های تولیدی وجود دارد و فعالیت‌های غیرتولیدی مانند دلالی و سفته‌بازی مانند آنچه که در بازار ارز و سکه اتفاق افتاده است و بالا‌ترین سودآوری را دارند هیچ‌گونه شفافیتی ندارند.

وی گفت: به عنوان بخش خصوصی بار‌‌ها تأکید کردیم که اگر قرار باشد از فعالیت‌های مولد و تولید حمایت شود باید جذابیت این فعالیت‌ها از دلالی بالاتر باشد.

رییس اتاق ایران همچنین افزود: نظر بخش خصوصی این است که ارز ۴۲۰۰ تومانی باید فقط به کالا‌های اساسی اختصاص یابد، اما این‌که این ارز برای ورود هر کالایی اختصاص یابد مورد نظر ما نیست.

وی گفت: به دولت پیشنهاد کردیم بازار ثانویه ارز را رسمیت دهد و از این بخش برای تأمین کالا‌‌ها استفاده کند که این اقدام تأثیر خوبی در تأمین کالا‌‌ها و رفع قاچاق خواهد داشت.

شافعی با اشاره به تشکیل ستاد هماهنگی اقتصادی با حضور سران ۳ قوه افزود: اگر فعالیت این نهاد، مستمر و جدی باشد و بخش خصوصی و کارشناسان مستقل اقتصادی را طرف مشورت خود قرار دهد برای اولین بار در مسایل اقتصادی کشور به نتایج مطلوبی دست خواهیم یافت.