باید‌ به آزمون ‌و خطا خاتمه دهیم

رییس اتاق بازرگانی استان البرز باید‌ به آزمون ‌و خطا خاتمه دهیم مناقصه‌مزایده‌ـ رییس اتاق بازرگانی استان البرز ‌گفت: در وضعیت کنونی حاکم بر اقتصاد کشور تکیه بر آزمون و خطا جایز نیست و باید مدیران جامعه با بهره‌گیری از نظرات و دیدگاه‌های کارشناسان بخش تولید و صادرات تصمیم‌سازی‌های منطقی ‌و اصولی را مبنای کار […]

رییس اتاق بازرگانی استان البرز

باید‌ به آزمون ‌و خطا خاتمه دهیم

مناقصه‌مزایدهـ رییس اتاق بازرگانی استان البرز ‌گفت: در وضعیت کنونی حاکم بر اقتصاد کشور تکیه بر آزمون و خطا جایز نیست و باید مدیران جامعه با بهره‌گیری از نظرات و دیدگاه‌های کارشناسان بخش تولید و صادرات تصمیم‌سازی‌های منطقی ‌و اصولی را مبنای کار خود قرار دهند.

به گزارش مناقصه‌مزایده، رحیم بنا‌مولایی از برخی کم توجهی‌ها نسبت به تأسیس کارخانه‌های جدید بدون رعایت سرانه مصرف گلایه و ‌اظهارکرد: این مشکل کاهش شدید تولید کارخانه‌ها طی سال‌های اخیر را به همراه داشته است.

وی به مدیران ذی‌ربط توصیه کرد: جهت رهایی از این مشکل ترتیبی اتخاذ نماید تا موافقتنامه‌های اصولی برای احداث کارخانه‌های جدید‌، صرفاً با رعایت کامل سرانه مصرف صادر شود.

رییس اتاق بازرگانی استان البرز گفت: حمایت از کالای ایرانی نیازمند حمایت‌ از بخش صنعت است و باید در این مسیر‌ برنامه‌ریزی و راهکار‌های مناسبی تدارک دیده شود تا زمینه برای ترویج فرهنگ حمایت از کالای داخلی و توسعه صادرات فراهم شود.

بنامولایی با استناد به ماده ۵ قانون بهبود مستمر محیط کسب‌و کار که وظیفه ساماندهی تشکل‌ها را به اتاق‌های بازرگانی محول کرده، افزود: این ماده قانونی بستر را برای ایجاد و یکپارچه‌سازی تشکل‌های اقتصادی فعال مهیا کرده است و با ادغام و شبکه‌سازی این تشکل‌ها از موازی‌کاری‌ها جلوگیری می‌شود.

رییس پارلمان بخش خصوصی البرز‌ افزود‌: صنعتگران باید با هم متحد باشند و پس از شناخت بازار و بازاریابی مناسب‌، با تقسیم بازار و رقابت سالم فضا را برای فعالیت مهیا و مساعد کنند.

بنامولایی اتاق بازرگانی را سوپاپ اطمینان دولت و بخش خصوصی دانست و گفت: ما موظفیم صادقانه چالش‌‌ها را مطرح کنیم چراکه اگر جز این باشد، گره‌ها و مشکلات پیچیده‌تر خواهند شد.

وی تصریح‌کرد‌: وضعیت حاکم بر بازار ارز و مشکلات‌ تولید و صادرات به مرزی رسیده که باید‌ به آزمون ‌و خطا خاتمه دهیم و از نظرات و دیدگاه‌های نیروهای متخصص و کاردان بهره بگیریم.