بزرگ‌‌ترین صادر‌کننده و واردکننده چای به کشور ما هند است

مدیر اجرایی اتحادیه کارخانه‌های چای شمال بزرگ‌‌ترین صادر‌کننده و واردکننده چای به کشور ما هند است مدیر اجرایی اتحادیه کارخانه‌های چای شمال گفت: واردات چای در ۸ ماهه نخست سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳٫۶ درصد افزایش داشته است. محمدصادق‌حسنی در گفت‌و‌گو با اقتصادآنلاین با بیان این‌که حجم واردات چای خارجی به کشور […]

مدیر اجرایی اتحادیه کارخانه‌های چای شمال

بزرگ‌‌ترین صادر‌کننده و واردکننده چای به کشور ما هند است

مدیر اجرایی اتحادیه کارخانه‌های چای شمال گفت: واردات چای در ۸ ماهه نخست سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳٫۶ درصد افزایش داشته است.

محمدصادق‌حسنی در گفت‌و‌گو با اقتصادآنلاین با بیان این‌که حجم واردات چای خارجی به کشور در سال‌جاری به ۳۷۰۰۰ تن رسیده است، اظهار‌کرد: سال گذشته رقم واردات چای خارجی به کشور ۳۵۰۰۰ تن بود.

وی ادامه‌داد: هم‌اکنون از ۱۱ کشور جهان چای وارد کشور می‌شود که بزرگ‌‌ترین آنها هند است.

حسنی میزان واردات چای از هند را ۱۸۰۰۰ تن عنوان کرد و‌ درباره آخرین آمار صادرات چای از کشور نیز گفت: در۸ ماه نخست سال‌جاری ۱۲۵۰۰ تن چای از کشور صادر شده است.

به گفته وی‌ نکته جالب این است که در این بازه زمانی بیش‌ترین صادرات چای ما نیز به کشور هند بوده است.

مدیر اجرایی اتحادیه کارخانه‌های چای شمال میزان صادرات چای به هند را ۲۶۰۰ تن اعلام کرد.

حسنی در پاسخ به این پرسش که شایعاتی درباره احتمال ورود چای صادراتی داخلی به کشور با نام چای خارجی وجود دارد، گفت: هر چند بزرگ‌‌ترین صادر‌کننده چای به کشور ما هند و بزرگ‌‌ترین مشتری ما نیز همین کشور است، اما احتمال ورود چای صادراتی داخلی به کشور با نام چای خارجی وجود ندارد.

مدیر اجرایی اتحادیه کارخانه‌های چای شمال توضیح‌داد: شکل ظاهری چای ایرانی با هندی بسیار متفاوت بوده و قابل تشخیص است، ضمن این‌که چای ایرانی در مقابل چای هندی از قیمت کم‌تری برخوردار است و این کشور با هدف صادرات به سایر کشور‌ها چای را از ما می‌خرد.

حسنی در پایان با تأکید بر این‌که ۷۰ درصد چای تولیدی در داخل کشور مصرف می‌شود، گفت: در حال حاضر چای موجود در کشور کافی است و روزهای بدون نوسانان را در بازار چای کشور تجربه می‌کنیم.