نقایص قانون نظام صنفی باید رفع شود

عضو هیأت رییسه اتاق اصناف ایران نقایص قانون نظام صنفی باید رفع شود عضو هیأت رییسه اتاق اصناف ایران گفت: بررسی نقایص قانون نظام صنفی و مصوبه دو دوره‌ای شدن حضور اصناف در انتخابات و دیگر موارد از مسایلی هستند که مشکلاتی را برای اصناف به همراه داشته‌اند و پیگیر حل این موارد هستیم. رسول‌جهانگیری […]

عضو هیأت رییسه اتاق اصناف ایران

نقایص قانون نظام صنفی باید رفع شود

عضو هیأت رییسه اتاق اصناف ایران گفت: بررسی نقایص قانون نظام صنفی و مصوبه دو دوره‌ای شدن حضور اصناف در انتخابات و دیگر موارد از مسایلی هستند که مشکلاتی را برای اصناف به همراه داشته‌اند و پیگیر حل این موارد هستیم.

رسول‌جهانگیری در گفت‌و‌گو با پایگاه خبری اتاق اصناف ایران اظهارکرد: پیگیر مطالبات اصناف کشور هستیم و مسایل را دسته‌بندی کرده‌ایم تا بتوانیم مطالبات را در زمینه‌های مختلف پیگیری کنیم و ایراداتی که در قانون نظام صنفی از گذشته بوده و مباحث دو دوره متوالی در انتخابات صنفی و منع اصناف در انتخابات شورا‌ها که باعث تضعیف حقوق و جایگاه اصناف در عرصه شهری و سیاسی شده را دنبال خواهیم کرد.

وی تصریح‌کرد: جامعه صنفی بزرگ‌‌ترین تشکل مردم نهاد کشور است که کم‌تر مورد توجه قرار گرفته و نباید مشکلاتی مانند گرانی به نام اصناف تمام شود چرا که اصناف آخرین حلقه توزیع کشور هستند.

جهانگیری افزود: اصناف باید به جایگاه واقعی خود باز گردند و حذف اصناف از گردونه شورای شهر مسأله کمی نیست و این حق را باید برای اصناف قائل می‌شدند که با شرط حضور اصناف نهایت با استعفا ۶ ماه و اگر موفق به حضور در شورا نمی‌شدند از گردونه انتخابات کنار بروند و به موقعیت قبلی کار خود بازگردند.

عضو هیأت رییسه اتاق اصناف ایران اظهارکرد: برای حل موضوعات حوزه مجلس نیاز به یک نماینده پارلمانی قوی و توانمند داریم که بتواند با دایره حقوقی هماهنگ باشد و موضوعات مرتبط به اصناف را پیگیری کند.

وی تأکید‌کرد: در دیگر موارد نیز از نمایندگان اصناف کمک فکری خواهیم گرفت و موضوعات را با خردجمعی حل خواهیم کرد و با دید تعامل و همکاری با دولت مسایلی که در قانون نظام صنفی، کسب‌وکارهای نوین و مباحث مالیاتی داریم را بررسی و راهکار مناسب در نظر خواهیم گرفت.