شاهد ایجاد اتاقی شیشه‌ای در زمینه تهیه‌ و توزیع مواد‌اولیه پوشاک هستیم

دبیر کارگروه تأمین مواد‌اولیه پوشاک شاهد ایجاد اتاقی شیشه‌ای در زمینه تهیه‌ و توزیع مواد‌اولیه پوشاک هستیم دبیر کار گروه تأمین مواد‌اولیه پوشاک گفت: زیرساخت‌های مناسبی برای تشکیل این کارگروه تهیه شد و اکنون شاهد ایجاد اتاقی شیشه‌ای در سطح بازار در زمینه تهیه ‌و توزیع مواد‌اولیه هستیم. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از پایگاه […]

دبیر کارگروه تأمین مواد‌اولیه پوشاک

شاهد ایجاد اتاقی شیشه‌ای در زمینه تهیه‌ و توزیع مواد‌اولیه پوشاک هستیم

دبیر کار گروه تأمین مواد‌اولیه پوشاک گفت: زیرساخت‌های مناسبی برای تشکیل این کارگروه تهیه شد و اکنون شاهد ایجاد اتاقی شیشه‌ای در سطح بازار در زمینه تهیه ‌و توزیع مواد‌اولیه هستیم.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از پایگاه خبری اتاق اصناف تهران، محمد‌توکلی حمایت از تولید داخلی را از جمله اهداف این کارگروه عنوان و اظهارکرد: نخستین کارخانه ایرانی اقدام به همکاری با این کارگروه و توزیع محصولات خود کرد، اکنون به دنبال این هستیم تا سایر کارخانه‌داران نساجی ایران نیز در همکاری با این کارگروه به توزیع محصولات خود بپردازند.

وی افزود: به‌طور حتم باید با همکاری کارخانه‌داران ایرانی پای دلالان را از بازار کوتاه کرد تا کالاهای آنها از تولید مستقیم به مصرف ارایه شود.

دبیر کارگروه تأمین مواد اولیه پوشاک در تهران ادامه‌داد: ما به دنبال حمایت از کارخانه‌های ایرانی هستیم و مواد‌اولیه کارخانه‌هایی که وارد این کارگروه شوند از طریق وزارت صنعت تأمین خواهد شد.

وی افزود: پارچه‌های ایرانی امروز با استقبال بسیار زیادی در کارگروه مواجه بود و طی هفته گذشته بیش از ۶۰۰ هزار متر پارچه نیز از سوی احتکارکنندگان وارد بازار شده است.

به گفته توکلی، این محتکران پارچه‌ها را در گذشته خریده و انبار کرده بودند تا شب عید با ۳۰ درصد افزایش قیمت به تولیدکنندگان بفروشند.

براساس اعلام دبیر کارگروه تأمین مواداولیه پوشاک در مرحله سوم توزیع این مواد، برای نخستین بار یک تولیدکننده بزرگ پارچه داخلی نیز به این چرخه تأمین مایحتاج تولیدکنندگان پیوست که تأثیر بسیاری در عرضه این نوع مواد در بازار داشته است.

در مرحله‌های قبلی، پارچه‌های جین، پیراهنی و مانتویی وارداتی توزیع شده بود و در مرحله سوم تولیدات جین کارخانه‌ای داخلی وارد فرایند توزیع در قالب کارگروه تأمین مواد‌اولیه پوشاک و مقرر شده ماهانه مقادیر قابل ملاحظه‌ای از تولید این واحد در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد.