اصلاح قانون نظام صنفی مهم‌ترین اصل برای اصناف است

نماینده اتاق اصناف ایران اصلاح قانون نظام صنفی مهم‌ترین اصل برای اصناف است نماینده اتاق اصناف ایران در استان مرکزی، شهرستان فراهان گفت: اشکالاتی در قانون نظام صنفی وجود دارد که باید در اسرع وقت در دستور کار مجلس قرار بگیرد. ابوالفضل‌محمودی در گفت‌وگو با پایگاه خبری اصناف ایران اظهارکرد: باید شرایط کار و فعالیت […]

نماینده اتاق اصناف ایران

اصلاح قانون نظام صنفی مهم‌ترین اصل برای اصناف است

نماینده اتاق اصناف ایران در استان مرکزی، شهرستان فراهان گفت: اشکالاتی در قانون نظام صنفی وجود دارد که باید در اسرع وقت در دستور کار مجلس قرار بگیرد.

ابوالفضل‌محمودی در گفت‌وگو با پایگاه خبری اصناف ایران اظهارکرد: باید شرایط کار و فعالیت اصناف به بهترین شکل ممکن فراهم شود تا رونق اقتصادی در تولید، اشتغال و بازار ایجاد شود و مشکلات پیش‌ِروی اصناف که یکی از آنها اصلاح قانون نظام صنفی است، مورد بررسی و پیگیری واقع شوند.

وی تصریح‌کرد: تلاش‌های زیادی برای حل مشکلات اصناف از جمله کاهش مالیات و ایجاد امنیت شغلی اصناف صورت گرفته اما به نتیجه دلخواه نرسیده‌ایم و مطالبات اصناف به قوت خود باقی است.

نماینده اتاق اصناف ایران در شهرستان فراهان افزود: مطالبات اصناف باید دیده شود و بی‌شک اصناف و بازاریان شهرستان قلپ تپنده جامعه محسوب می‌شوند و حضور با نشاط و پرشور بازاریان در محل کسب ‌و کار باعث ایجاد فضایی مملو از نشاط و شادابی در جامعه است.

محمودی اظهار‌کرد: فعالیت فروشگاه‌های زنجیره‌ای در شهرهای کوچک توجیه و صرفه اقتصادی ندارد و باعث می‌شود اندک واحدهای صنفی که در شهرستان فعال هستند نیز تعطیل شوند و سازمان وزارت صنعت، معدن ‌و تجارت باید برای صدور مجوز به فروشگاه‌های زنجیره‌ای دقت نظر داشته باشند و این‌که فروشگاه‌های زنجیره‌ای از اتاق‌های اصناف مجوز نمی‌گیرند که خود مشکل بزرگی برای اصناف می‌باشد.

وی همچین از فعالیت موازی سازمان میراث گردشگری با اتاق‌های اصناف خبر داد و افزود: ارایه پروانه کسب به رستوران‌ها به بهانه گردشگری نیز به نوعی موازی‌کاری با اتاق‌های اصناف محسوب شده و اتاق اصناف ایران بایستی پیگیر این مسأله باشد.