یکسان شدن بوق و پیغام ترابردپذیری از هفته آینده

معاون سازمان تنظیم مقررات ارتباطات خبر داد یکسان شدن بوق و پیغام ترابردپذیری از هفته آینده معاون رگولاتوری گفت: در پی تفاوت نوع اطلاع‌رسانی اپراتور‌‌‌ها درباره مشترکان ترابرد شده که نارضایتی‌هایی را در بر داشت، دستورالعمل یکسان یک بوق خاص به علاوه فقط یک‌بار پخش یک پیغام ابلاغ شده و از هفته آینده اجرایی می‌شود. […]

معاون سازمان تنظیم مقررات ارتباطات خبر داد

یکسان شدن بوق و پیغام ترابردپذیری از هفته آینده

معاون رگولاتوری گفت: در پی تفاوت نوع اطلاع‌رسانی اپراتور‌‌‌ها درباره مشترکان ترابرد شده که نارضایتی‌هایی را در بر داشت، دستورالعمل یکسان یک بوق خاص به علاوه فقط یک‌بار پخش یک پیغام ابلاغ شده و از هفته آینده اجرایی می‌شود.

به گزارش فارس، صادق‌عباسی‌شاهکوه از ابلاغ دستورالعمل یکسان‌سازی اطلاع‌رسانی درباره مشترکان ترابرد شده (مشترکانی که با حفظ شماره موبایل اپراتور خود را تغییر داده‌اند) خبر داد.

معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: در طرح ترابردپذیری پیغامی پخش می‌شود که تماس‌گیرنده متوجه می‌شود مشترک موردنظر ترابرد کرده و از هزینه‌های ترابرد آگاه می‌شود.

وی گفت: با توجه به این‌که اپراتور‌‌‌ها روش‌های متفاوتی برای اطلاع‌رسانی در این باره انتخاب کرده بودند روش اطلاع‌رسانی استاندارد شده و به تمامی اپراتور‌‌‌ها ابلاغ شده که از هفته ‌آینده اجرایی می‌شود.

عباسی گفت: طبق این دستورالعمل باید یک بوق کوتاه خاص و یک پیام (فقط یک‌بار) برای ترابردپذیری اعمال شود و پس از مدتی که معنی این بوق برای مشترکان مفهوم شد برای کاهش معطلی تماس‌گیرندگان پیغام نیز حذف خواهد شد.

به گفته وی در مرحله اول برای این‌که مشترکان موبایل از سطوح مختلف افراد جامعه هستند مقرر شده که این پیغام تا ۳-۲ ماه پخش و پس از آن حذف شود.

به گفته وی از زمان ابتدای ترابردپذیری تاکنون کم‌تر از ٢٠ هزار نفر ترابرد موفق کرده‌اند و به‌طور متوسط هر روز ٤ هزار درخواست ترابرد ارایه می‌شود.

 

وی از اعلام آمار مربوط به مهاجرت به سمت هر یک از اپراتور‌‌‌ها خودداری کرد.