بیش‌ترین کلیدواژه‌های جستجو شده در ۷ کلان‌شهر ایران

بیش‌ترین کلیدواژه‌های جستجو شده در ۷ کلان‌شهر ایران «سرشماری»، «دیلیت اکانت تلگرام» و «موبوگرام»؛ سلاطین جستجو! دانستن این‌که مردم در کشور‌‌ها و حتی در شهرهای مختلف دنیا به چه چیزی فکر می‌کنند، نیاز‌‌ها و ترس‌هایشان چیست و دنبال چه چیزی می‌گردند، جذاب است. به این موضوع اصطلاحاً داده‌کاوی (Data Mining) می‌گویند؛ کاری که از عهده […]

بیش‌ترین کلیدواژه‌های جستجو شده در ۷ کلان‌شهر ایران

«سرشماری»، «دیلیت اکانت تلگرام» و «موبوگرام»؛ سلاطین جستجو!

دانستن این‌که مردم در کشور‌‌ها و حتی در شهرهای مختلف دنیا به چه چیزی فکر می‌کنند، نیاز‌‌ها و ترس‌هایشان چیست و دنبال چه چیزی می‌گردند، جذاب است. به این موضوع اصطلاحاً داده‌کاوی (Data Mining) می‌گویند؛ کاری که از عهده موتورهای جستجو برمی‌آید و در رأس آنها نیز گوگل ایستاده است.

به گزارش عصرارتباط، اگرچه این شرکت ظاهراً مراوده‌ای با برخی کشورهای دنیا از جمله ایران ندارد، اما با استفاده از برخی ابزارهای تعبیه‌شده در این غول جستجوگر، می‌توان به اطلاعاتی همچون بیش‌ترین کلمات پربازدید در شهرهای کشورمان دست یافت.

۱٫تهران

 تهران با جمعیت بالای ۱۲ میلیون نفر خود درصدر این فهرست قرار دارد. بیش‌ترین کلیدواژه جستجو شده از سوی پایتخت‌نشینان واژه‌ «سرشماری» است که در بازه زمانی ۲۵ مهرماه تا دوم آذرماه سال‌ جاری انجام شده است. سرشماری مسکن ۹۵، سرشماری نفوس و مسکن ۹۵، سرشماری نفوس مسکن ۹۵ و سرشماری اینترنتی دیگر واژه‌های جستجو شده مرتبط در این زمینه هستند.

پس از آن واژه «اول‌مارکت» قرار دارد که در بازه زمانی دوم تا هشتم خردادماه امسال جستجو شده است. اول‌مارکت دورهمی، دورهمی، برندگان اول‌مارکت و اسامی برندگان اول‌مارکت دیگر واژه‌های جستجو شده در این رابطه هستند. «موبوگرام» دیگر واژه جستجو شده در فهرست تهران است. این واژه از قضا بیش‌ترین جستجو را در کل سال داشته است؛ چراکه از ۹ اسفند سال گذشته تا روز نگارش این متن با آمار متناوب جستجو در تمامی ماه‌های سال روبه‌رو بوده است و مانند دو کلیدواژه مذکور تنها در یک بازه زمانی جستجو نشده‌اند. دیلیت اکانت موبوگرام فارسی، دانلود نسخه اصلی موبوگرام، نسخه‌ جدید موبوگرام دیگر واژه‌های مرتبط است. پس از آن نیز کلیدواژه نام مرحوم حسن‌جوهرچی قرار دارد.

مورد پنجم کلیدواژه «دیلیت‌اکانت تلگرام» است که از تاریخ ۳۰ آبان به بعد بیش‌ترین میزان جستجو را داشته است.

۲٫ مشهد

 شهر مشهد دومین کلان‌شهر کشور محسوب می‌شود. در این شهر نیز اولین واژه جستجوشده «سرشماری» است که همانند تهران در همان بازه زمانی بیش‌ترین میزان جستجو را داشته است. نکته قابل‌توجه این‌که شهرستان سبزوار در استان خراسان‌رضوی بیش‌ترین میزان جستجو را داشته و پس از آن نیز شهر مشهد بوده است. سرشماری سال ۹۵، ثبت‌نام سرشماری، سایت سرشماری و سرشماری نفوس ۹۵ نیز دیگر واژه‌های مرتبط هستند. پس از آن نیز «اول‌مارکت» و «دیلیت اکانت تلگرام» مانند تهران بیش‌ترین میزان جستجو را داشته است.

۳٫ اصفهان

سومین شهر اصفهان است که اولین واژه جستجو شده در این شهر و استان، مربوط به حادثه دلخراش ریزش ساختمان پلاسکوی تهران در روز حادثه با کلیدواژه «پلاسکو» است. درمورد این استان نیز مانند استان خراسان‌رضوی، بیش‌ترین میزان جستجو در همه موارد مربوط به شهری دیگر یعنی کاشان است و سپس شهر اصفهان. عکس پلاسکو، حادثه پلاسکو، ساختمان پلاسکو تهران و آتش‌سوزی پلاسکو دیگر واژه جستجو‌شده در این رابطه است. «سرشماری»، «موبوگرام» و درگذشت حسن جوهرچی، دیگر واژه‌های جستجو شده در این استان است.

۴٫ استان البرز

درمورد استان البرز اما داستان به‌گونه‌ای دیگر است. درمورد این استان کلیدواژه «دانلود» بیش‌ترین میزان جستجو را به خود اختصاص داده است؛ در همه زمینه‌ها، فیلم، سریال، آهنگ، نرم‌افزار و خلاصه هر چیزی که قابل دانلود باشد. مورد بعدی نیز به کلیدواژه «عکس» اختصاص دارد. عکس پروفایل، عکس نوشته، دانلود عکس، عکس عاشقانه و عکس زیبا. پس از آن نیز آهنگ یا دانلود آهنگ یا آهنگ جدید دیگر واژه‌های جستجو شده در این استان است.

۵٫ فارس

شهر بعدی فارس است و واژه «سرشماری» و واژه‌های مرتبط با آن درصدر جستجوهای این شهر قرار دارد. پس از آن «دانلود فیلم فروشنده» بیش‌ترین میزان جستجو را داشته است. دانلود رایگان فیلم فروشنده و دانلود فیلم ایرانی دیگر واژه‌های جستجوشده در این رابطه هستند. «اول‌مارکت» سومین واژه جستجوشده در این شهر و استان است که برندگان اول‌مارکت، اول‌مارکت دورهمی و اپلیکیشن اول‌مارکت، دیگر کلیدواژه‌های جستجو شده است. «سامانه بام» بانکداری اینترنتی بانک ملی ایران دیگر واژه جستجوشده است.

۶٫ تبریز

به شمال غربی ایران و همسایه ارومیه شهر تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی می‌رسیم. در این استان اولین واژه مانند استان‌های تهران، مشهد و فارس «سرشماری» سال ۹۵ است. «اول‌مارکت» دومین واژه جستجوشده در شهر پایتخت یعنی تبریز است. قرعه‌کشی برنامه طنز دورهمی و سایت اول‌مارکت دیگر واژه‌های مرتبط است. موبوگرام و دانلود موبوگرام دیگر واژه‌های جستجوشده در این استان است.

۷٫ اهواز

آخرین شهر این فهرست، شهر اهواز مرکز استان خوزستان است. در این شهر «سرشماری نفوس و مسکن» اولین کلیدواژه جستجوشده در این شهر است. پس از آن نیز «برنامه دورهمی» و «تلگرام فارسی» برخلاف سایر شهر‌‌ها قرار دارد. پس از آن نیز «بادران‌گستران» متفاوت‌‌‌ترین واژه جستجوشده در این استان است. شرکت شبکه بادران‌گستران اولین سایت دارنده پروانه کسب بازاریابی شبکه‌ای است. موضوع فعالیت این شرکت نیز با توجه به اهمیت انرژی‌های پاک (باد و خورشید) در زندگی روزمره و افزایش روزافزون استفاده از این انرژی‌‌‌ها در کل دنیا و همین‌طور گسترش آن در داخل کشور است.

 

در پایان باید خاطرنشان شود، در برخی از استان‌ها عبارات و کلماتی هم در میان پربازدید‌‌ها وجود داشت که از درج آنها معذور بودیم و گزارش مذکور به‌معنای بیان کل واقعیت پیرامون آنچه مورد جستجو قرار ‌گرفته، نیست.