اعطای ۱۰۰ میلیون تومان گرنت پژوهشی به اعضای هیأت علمی در سال ۹۶

رییس صندوق حمایت از پژوهشگران اعلام کرد اعطای ۱۰۰ میلیون تومان گرنت پژوهشی به اعضای هیأت علمی در سال ۹۶ رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی گفت: در سال ۱۳۹۶ به ۲۰ نفر از اعضای هیأت علمی تا ۱۰۰ میلیون تومان گرنت پژوهشی اعطا می‌شود. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از معاونت […]

رییس صندوق حمایت از پژوهشگران اعلام کرد

اعطای ۱۰۰ میلیون تومان گرنت پژوهشی به اعضای هیأت علمی در سال ۹۶

رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی گفت: در سال ۱۳۹۶ به ۲۰ نفر از اعضای هیأت علمی تا ۱۰۰ میلیون تومان گرنت پژوهشی اعطا می‌شود.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، نصرت‌ا…ضرغام، درباره اقدامات صندوق در سالی که گذشت اظهار کرد: حمایت از پژوهش‌سراهای دانش آموزی یکی از اقدامات صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران در سال جاری به شمار می‌رود که در قالب ۴ برنامه در این زمینه فعالیت‌هایی انجام شده است.

وی با اشاره به این برنامه‌ها گفت: مطالعات گروهی، آموزش ایده‌پردازی، آموزش روش تحقیق با هدف آشنایی دانش آموزان با کار آفرینی، خلاقیت و ثبت اختراع و برگزاری کارگاه‌های آموزشی از محتویات این برنامه‌ها به شمار می‌روند.

تصویب ۱۲ کرسی پژوهشی در سال ۹۵

رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی، تعداد کرسی‌های پژوهشی مصوب توسط صندوق در سال گذشته را ۱۲ کرسی عنوان کرد و گفت: از ابتدای حمایت‌ها تا کنون صندوق ۵۶ کرسی پژوهشی را مورد حمایت قرارداده که در تمام کرسی‌های مصوب موضوعات مورد نیاز کشور مورد بررسی علمی قرار می‌گیرد و یا در مرز دانش کار تحقیقاتی انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: همچنین در سال ۹۵ از میان ۷۸۲ درخواست تعداد ۱۰۲ رساله برای حمایت از سوی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران مصوب شد.

همکاری‌های بین‌المللی

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران بیان کرد: استفاده از ظرفیت‌های خارجی نیز از دیگر اقدامات صندوق است که در این راستا نیز در سال گذشته صندوق عضو شورای جهانی پژوهش شد و به عضویت یاسا در آمد. همچنین انجام پروژه‌های همکاری مشترکی با بنیاد علم آلمان، چین، روسیه، ژاپن، اتریش و ایتالیا در دستور کار صندوق قرار دارد.

وی درباره اتاق علم گفت: به منظور بررسی آینده علم در دنیا اتاقی با عنوان «اتاق علم» در صندوق تشکیل شد تا رصد وضعیت علم در حوزه‌های مختلف را انجام دهد تا در زمینه علمی از دنیا عقب نمانیم.

 

وی افزود: در سال جدید تمام اقدامات صندوق با کمیت و کیفیت بیش‌تری انجام می‌شود و از آنجا که دانشگاه‌ها نیاز به اساتید جوان و خلاق دارند، با حمایت صندوق ۲۰ نفر هیأت علمی جوان که از دانشگاه‌های معتبر فارغ‌التحصیل شده‌اند و در دانشگاه‌های کشور مشغول فعالیت‌های علمی هستند تا ۱۰۰ میلیون تومان گرنت پژوهشی در اختیارشان قرار می‌گیرد.