سازمان‌ها از اتصال به شبکه ملی اطلاعات طفره می‌روند!

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت سازمان‌ها از اتصال به شبکه ملی اطلاعات طفره می‌روند! مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: سازمان‌ها از اتصال به شبکه ملی اطلاعات طفره می‌روند و از این رو ساختار نهایی اتصال به شبکه دولت اجرایی نشده است. به گزارش فارس، محمدجوادآذری‌جهرمی، معاون وزیر در نشست فراکسیون شفاف‌سازی و سالم‌سازی اقتصاد و انضباط […]

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت

سازمان‌ها از اتصال به شبکه ملی اطلاعات طفره می‌روند!

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: سازمان‌ها از اتصال به شبکه ملی اطلاعات طفره می‌روند و از این رو ساختار نهایی اتصال به شبکه دولت اجرایی نشده است.

به گزارش فارس، محمدجوادآذری‌جهرمی، معاون وزیر در نشست فراکسیون شفاف‌سازی و سالم‌سازی اقتصاد و انضباط مالی مجلس شورای اسلامی، اظهارداشت: در ابتدای دولت یازدهم ۴ میلیون مشترک ADSL و ۳۰۰ هزار مشترک اینترنت موبایل در کشور وجود داشت که اکنون شمار مشترکان پهن باند ثابت به ۱۰ میلیون نفر و پهن باند موبایل به ۴۰ میلیون رسیده است.

وی گفت: سرانه دسترسی کاربران ایرانی به اینترنت در ابتدای دولت یازدهم یک کیلوبیت بر ثانیه بود که اکنون به ۳۵ کیلوبیت بر ثانیه رسیده است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: در ابتدای دولت یازدهم ظرفیت پهنای باند شبکه انتقال کشور ۱۱۱۶ گیگابیت بر ثانیه بود که امروز به ۱۲ هزار گیگابیت بر ثانیه رسیده است.

جهرمی گفت: ظرفیت پهنای باند اینترنت بین‌الملل نیز از ۸۰ گیگابیت بر ثانیه به یک هزار گیگابیت بر ثاینه افزایش یافته و ظرفیت پهنای باند داخلی از ۶۲۵ گیگابیت بر ثانیه به ۷۰۰۰ گیگابیت بر ثانیه رسیده است.

وی ادامه‌داد: ۲۴ هزار سایت خرید اینترنت در کشور وجود دارد و یک درصد از دامنه‌های اینترنتی دنیا به پسوند IR تعلق دارد و ۵/۱ درصد محتوای تحت وب را زبان فارسی تشکیل می‌دهد.

معاون وزیر ارتباطات با بیان این‌که ایران بزرگ‌ترین جمعیت کاربران اینترنت در منطقه را دارد، گفت: ۴۰ میلیون گوشی هوشمند و ۱۰۰ میلیون سیم کارت در اختیار ایرانی‌ها است.

جهرمی با بیان این‌که هزینه ایجاد یک استارت‌آپ در این حوزه یک سوم متوسط ایجاد یک شغل حداقل ۱۰۰ میلیون تومانی است، گفت: ۱۸ هزار تیم توسعه اپلیکشن و ۳ هزار شرکت دانش‌بنیان در این بخش فعال هستند.

 

وی یادآورشد: سازمان‌ها از اتصال به شبکه ملی اطلاعات طفره می‌روند و از این رو مکانیزم و ساختار نهایی اتصال به شبکه دولت اجرایی نشده است .