معاون رگولاتوری خبر داد:آغاز سرویس‌دهی اپراتورهای مجازی تلفن همراه از نیمه دوم امسال

  صادق عباسی شاهکوه از آغاز سرویس دهی اپراتورهای مجازی تلفن همراه از نیمه دوم امسال خبر داد و گفت: پروانه فعالیت اپراتورهای مجازی مردادماه صادر می‌شود. معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در گفت‌و‌گو با مهر، در مورد آخرین وضعیت اپراتورهای مجازی تلفن همراه اظهار داشت: از حدود ۵۰ درخواست اولیه برای دریافت […]

 

صادق عباسی شاهکوه از آغاز سرویس دهی اپراتورهای مجازی تلفن همراه از نیمه دوم امسال خبر داد و گفت: پروانه فعالیت اپراتورهای مجازی مردادماه صادر می‌شود.

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در گفت‌و‌گو با مهر، در مورد آخرین وضعیت اپراتورهای مجازی تلفن همراه اظهار داشت: از حدود ۵۰ درخواست اولیه برای دریافت مجوز اپراتور مجازی موبایل، حدود ۱۰ درخواست منتفی اعلام شد و سایر متقاضیان همچنان زمان دارند که شرایط مدنظر را احراز کرده و پروانه فعالیت دریافت کنند.

وی با بیان این‌که تاکنون حدود ۱۰ موافقت اصولی برای متقاضیان فعالیت در زمینه اپراتور مجازی موبایل صادر شده است ادامه داد: براساس شرایط اخذ موافقت اصولی، متقاضیان ۶ ماه زمان خواهند داشت که با اپراتورهای فعلی موبایل قرارداد منعقد کنند و به محض انعقاد قرارداد، پروانه فعالیت برای آن‌ها صادر خواهد شد.

معاون صدور مجوز سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی خاطرنشان کرد: براساس پیش‌بینی‌ها برای آماده‌سازی اپراتور‌ها برای سرویس‌دهی، انتظار داریم که در مردادماه پروانه فعالیت اپراتورهای مجازی صادر شود و در نیمه دوم امسال، سرویس‌دهی این اپراتور‌ها انجام گیرد.

وی با اشاره به برنامه‌های در دست انجام برای فعالیت اپراتورهای ارتباطی در سال جاری اضافه کرد: صدور مجوز برای فعالیت اپراتورهای ارتباطات ثابت (FCP) نیز انجام شده است و تاکنون حدود ۱۱ اپراتور به صورت رسمی این پروانه را دریافت کردند و حدود ۷ متقاضی نیز در صورت احراز شرایط، می‌توانند این پروانه را دریافت کنند.

عباسی شاهکوه تأکید کرد: علاوه بر تعیین تکلیف پروژه‌هایی چون FCP، اپراتور مجازی (MVNO) و ترابردپذیری (NMP) ، صدور پروانه برای فعالیت اپراتورهای خدمات ارتباطی (SERVCO) نیز برای سال ۹۵ در دستور کار رگولاتوری قرار دارد.

 

اپراتور مجازی تلفن همراه یا به اختصار MVNO یک نوع اپراتور موبایل محسوب می‌شود که امکانات شبکه‌ای و فیزیکی برای ارسال مکالمات و داده‌ها را ندارد بلکه قراردادی با یک اپراتور موبایل که دارای امکانات شبکه‌ای برای ارسال مکالمات و داده‌ است، منعقد می‌کند.