انتشار فراخوان شناسایی و جذب استارت‌آپ‌های پستی

معاون وزیر ارتباطات خبر داد انتشار فراخوان شناسایی و جذب استارت‌آپ‌های پستی مدیرعامل شرکت ملی پست گفت: فراخوان شناسایی ایده‌های استارت‌آپی پستی در حال آماده‌سازی است تا با در اختیار گذاشتن فضا و امکانات به فعالان سرویس‌های نوین پستی و تولید اپلیکیشن شاهد توسعه استارت‌آپ‌‌ها در حوزه پست باشیم. حسین مهری در گفت‌وگو با فارس، […]

معاون وزیر ارتباطات خبر داد

انتشار فراخوان شناسایی و جذب استارت‌آپ‌های پستی

مدیرعامل شرکت ملی پست گفت: فراخوان شناسایی ایده‌های استارت‌آپی پستی در حال آماده‌سازی است تا با در اختیار گذاشتن فضا و امکانات به فعالان سرویس‌های نوین پستی و تولید اپلیکیشن شاهد توسعه استارت‌آپ‌‌ها در حوزه پست باشیم.

حسین مهری در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به برنامه شرکت ملی پست برای توسعه کسب و کارهای نوین در بخش پست، گفت: به زودی فراخوان شناسایی فعالان استارت‌آپی در این بخش توسط پست اعلام می‌شود.

وی گفت: یک ساختمان برای توسعه استارت‌آپ‌‌ها در بخش پست تجهیز شد که برخی دستگاه‌ها به شکل کار ایراد وارد کرده و اعلام کردند جذب فعالان باید از طریق فراخوان انجام شود.

مدیرعامل شرکت ملی پست اضافه کرد: فراخوان در حال آماده‌سازی است تا از این طریق شرکت‌هایی که در حوزه پست از جمله سرویس‌های نوین پستی و تولید اپلیکیشن فعال هستند حمایت شوند و فضا و امکانات در اختیار آنها قرار دهیم تا در حوزه پست نیز شاهد توسعه استارت‌آپ‌‌ها باشیم.

وی پیش‌بینی کرد: از زمان اعلام فراخوان حدود یک ماه زمان لازم است که شرکت‌ها آماده همکاری شوند.

راه‌اندازی سیماک در ۳ استان

همچنین معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران گفته است: تاکنون سامانه سیماک با هدف مدیریت امور املاک در سه استان راه‌اندازی و فعال و عملیات برای راه‌اندازی این سامانه در ۱۱ استان آغاز شده است.

وی گفت: افرادی که با فعالیت‌های ملکی سر و کار دارند با یک‌بار مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت در شهر‌ها و دفاتر ICT در روستاها، تشکیل پرونده داده و به شکل الکترونیکی با سازمان‌های ذی‌ربط مرتبط خواهند شد.

مهری با بیان این‌که سیماک زمینه مبادله اطلاعات بین ۸ سازمان مرتبط با املاک را فراهم می‌کند، افزود: برای کار با این سامانه خصوصاً در شهرستان‌ها و روستاها، باید آموزش‌های لازم به‌کاربران ارایه شود.

او یکی از امتیازهای سیماک را ممانعت از فعالیت‌های خلاف در موضوع ملک و زمین عنوان و اضافه کرد: این سامانه جلوی زمین‌خواری و مشکلات مشابه را سد خواهد کرد.

مهری همچنین با اشاره به راه‌اندازی سامانه پستمن، گفت: این سامانه با هدف رفاه شهروندان در فعالیت‌های مرتبط با پس، خدمات پیکی و پستی و جابه‌جایی مرسولات پستی راه‌اندازی شده است.

او از راه‌اندازی بازار الکترونیک خبر داد و گفت: تمام شهروندان شهری و روستایی می‌توانند از طریق این سامانه محصولات باغی، صنایع دستی و… خود را در معرض نمایش و فروش بگذارند و مبلغ آن را به صورت آنلاین دریافت کنند.

مهری اعتقاد دارد که با راه‌اندازی این سامانه محصولات مستقیم به فروش می‌رسد و دست دلالان و واسطه‌ها از این بازار کوتاه می‌شود.

 

معاون وزیر ارتباطات گفت: هم‌اینک در کشور بالغ بر ۳۵درصد هزینه‌های توزیع و دلالی به قیمت محصولات اضافه می‌شود که با استفاده از این سامانه، چنین هزینه‌های به ۱۳ درصد کاهش پیدا می‌کند.